Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 15:33 Der er 6 kommentarer

Smart resize?

Jeg vil gerne have et link på skrivebordet som åbner et window i en bestemt størrelse. Dette stykke kode virker "næsten" men den får ikke lukket den bagvedliggende side:

<html>
<head>
<title>Open</title>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" onload="NewWindow('http://www.eksperten.dk','link','532','374','no');">
</body>

<script type="text/javascript">
<!-- Begynd
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops = 'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',resizable'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}

</script>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 15:36 #1
Hvad med dette i stedet:

<html>
<head>
<title>Open</title>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" onLoad="self.resizeTo((screen.width - 532) / 2,  (screen.height - 374) / 2);" style="overflow: hidden;">
Bla bla bla...
</body>
</html>

Så slipper du for en "mellem-side".
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 15:41 #2
Duer ikke helt - pointen er netop at den skal loade en anden side + den skal have meget specifikke størrelseparametre
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2002 - 15:43 #3
Den har jo specifikke størrelsparametre. Og hvorfor have en side, der alligevel kun loader en ny?
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 15:47 #4
fordi den loader en index side med 2 frames.
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 15:48 #5
Kan man "tvinge" en side til at lukke? (window.close() spørger om man vil lukke)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 13:56 #6
Du kan vel også bare sætte to frames på i mit eksempel!
Og nej, det er heldigvis ikke muligt at tvinge et vindue til at lukke.