Avatar billede cmelchior Nybegynder
04. december 2002 - 15:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FormMail som giver fejl "Premature end of script headers"

Har brug for lidt hjælp - forklaring følger

sidder og roder med FormMail-scriptet fra http://www.scriptarchive.com

Det skal bruges på en hjemmeside som er hostet af TDC-erhverv. Stien til deres perl-fortolker er: /usr/local/bin/perl

Øverst i scriptet har jeg skrevet:
#!/usr/local/bin/perl

men betyder # - at det er en kommentar som ikke bliver brugt.

Når jeg så kalder scriptet fra formularen:
<form action="/cgi-bin/formmail.cgi" method="POST" name="form1" id="form1" onSubmit="return validate();">

så melder serverens error-log: Premature end of script headers.

Nogle der ved hvad det betyder, og hvordan man evt. kan løse det?

prøvede at ændre navnet fra formmail.pl til formail.cgi, men det gav ikke noget resultat.

Kan det være fordi man i scriptet skal angive en variable:
@referers = ('saltcenter.com','IP-ADRESSE(not sure what)');
som åbenbart bestemmer fra hvilke servere scriptet kan køres.
Avatar billede otc Nybegynder
04. december 2002 - 15:13 #1
Jeps, linier som starter med # er en kommentar i et PERL-script. Så den skal i hvert fald ikke være der.
Mvh
Avatar billede cmelchior Nybegynder
04. december 2002 - 15:19 #2
Det mente jeg nok, men det gør ikke nogle forskel når jeg fjerne den. Den får stadig samme fejl
Avatar billede whatever Nybegynder
04. december 2002 - 15:21 #3
Det er korrekt at # bruges til kommentarer. Men den skal nu en gang benyttes i den første linie, altså: #!/usr/local/bin/perl
Avatar billede breum Nybegynder
04. december 2002 - 16:28 #4
Skriv følgende linie som nr 2 linie

print "Content-type: text/html\n\n";
Avatar billede breum Nybegynder
04. december 2002 - 16:30 #5
En anden ting: er du sikker på stien til Perl
Det kunne jo være at Perl ligger et andet sted såsom

#!/usr/bin/perl
Avatar billede breum Nybegynder
04. december 2002 - 16:32 #6
Selve fejlmeddelelsen betyder at scriptet giver en fejl før linien print "Content-type: text/html\n\n";

så hvis du skriver den som 2. linie og fejlen er uændret, er det 1. linie det er galt med (forkert sti til perl)
Avatar billede cmelchior Nybegynder
04. december 2002 - 16:40 #7
hmm....den giver stadig samme fejl, så må det åbenbart være noget med stien. Må hellere ringe til TDC og slå dem lidt i hovedet igen....tak for hjælpen :)
Avatar billede breum Nybegynder
05. december 2002 - 18:58 #8
Tak for points, Det er iøvrigt vigtigt at du fylder dit servernavn ind i linien
@referers = ('saltcenter.com','IP-ADRESSE(not sure what)');

Ideen er at ikke andre må kunne bruge din installation af formmail (f.eks til SPAM) Du skal altså rette linien til

@referers = ('ditdomain.dk','143.23.43.34)');
Skal erstattes med de rigtige data på "din" server