Avatar billede ryokan Nybegynder
04. december 2002 - 13:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ZyXEL 642R Router og eDonkey/Overnet.

Jeg har flere gange forgæves forsøgt at få forbindelse til eDonkey men kan i de fleste tilfælde ikke connecte og hvis jeg endlig kan så for jeg beskeden "You have a lowID check your network config".

Jeg har ladet mig fortælle at det skyldes maglende adgang til min routers porte.
Dog har jeg konstateret at det ikke hjalp at åbne for port 4663 i min router.

pt. har jeg ingen filtere på min router men slipper stadig ikke for fejlen.

Overnet
Har også forsøgt mig med Overnet men clienten siger at jeg er "firewalled" tiltrods for at jeg ikke har sat nogen firewall op.

MVH:
ryokan
Avatar billede benjams69 Nybegynder
04. december 2002 - 14:38 #1
DU behøver ikke at sætte din firewall op for at være bag den... Mange routere i dag har en indbygget hardware firewall - som netop lukker for dine porte...
Jeg mener at du kan kontakte din internet udbyder og få dem åbnet - men det koster penge...
Avatar billede honning Nybegynder
29. december 2002 - 15:41 #2
Jeg har helt det samme problem, så hvis der er fundet en løsning på det, må du meget gerne lige skrive det.
Avatar billede kamazo Nybegynder
29. januar 2003 - 15:51 #3
En leth løsning er at ringe til cybercity og få tilsendt en cisco 677.
Avatar billede pjetbarn Nybegynder
10. marts 2003 - 13:07 #4
Der er ikke indbygget firewall i nogle af Cybercitys routere.
Der er NAT og PAT, så hvis ikke du har adgang til eDonkey, er det sandsynligvis din egen netværksopsætning på LAN siden, end det er routeren.
Eller eDonkey kræver flere porte åbne end 4663.
Er det 4663 UDP eller TCP du har åbnet?
Og er det mod den rette IP adresse på LAN'et?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. marts 2003 - 20:58 #5
Du skal åbne for port 4662-4665,både udp og tcp..Men du vil dog stadig få besked om at den ikke kan få forbindelse til port 4662,fra nogle servere.Men bare ignorer det,det der betyder noget er omn du har en høj ID..Det vil sige en ID på 10 eller flere numre
Avatar billede ryokan Nybegynder
20. april 2003 - 03:20 #6
Har opgivet det projekt jeg har talt med adskillige folk med forskellige routhere og det er åbenbart et Cybercity problem,da alle nye kunder ikke synes at kunne connecte til eDonkey/emule.

/* To find the answer one must look back trough the ages, to the dawn of time; there lies a ralm of unspoiled grace and wonder. */
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. februar 2004 - 13:51 #7
Hmm godt nok længe siden du selv lagde et svar her..Men lige et par ting...
Pjetbarn: Jo der er firewall i Zyxel routere,som de også bruger...Det dog stadig muligt at åbne alm for en port...
Ryokan: Det rigtigt at nogle Udbydere lukker for port 4662,men mener ikke cybercity har gjordt det..Har dem selv,og aldrig oplevet problemmer..Anyway kan du bare bede Emule om at bruge en anden port i opsætningen,så du ude over det problem...Du har vel også tjekket om din Windows firewall ikke er sat til,hvis du køre med XP...