Avatar billede tamen Nybegynder
04. december 2002 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Links med & i.

Jeg er ved at lave et reklame management script til min side. Der er kun tekstlinks. Linkene bliver gemt godt nok i databasen. Men når jeg henter dem fra databasen i det script der logger at der bliver klikket på linket og sender folk videre til tradedoubler, bliver linket cuttet lige før det først og-tegn (&).
Hvof det, og hvordan undgår jeg det? htmlentities laver dem om til & eller noget og det virker ikke i en url.
Avatar billede flse Nybegynder
04. december 2002 - 13:39 #1
Punkt 1 - "Hvof det": fordi browseren tror at din parameter slutter ved & da den forventer en ny parameter bagefter:

Punkt 2 - "Hvordan undgår jeg det": brug urlencode($url) til parameter du skal gemme i en URL.
Avatar billede tamen Nybegynder
04. december 2002 - 13:54 #2
Hvis jeg urlencoder linket bliver det til: http%3A%2F%2Ftracker.tradedoubler.com%2Fclick%3Fp%3D477%26a%3D595970%26g%3D0
Hvor det rigtige link er: http://tracker.tradedoubler.com/click?p=477&a=595970&g=0

Linket ligger rigtigt nok i databasen og hvis jeg laver en echo på $link variablen lige før jeg sender folk dertil viser den ganske rigtigt hele linket rigtigt nok: http://tracker.tradedoubler.com/click?p=477&a=595970&g=0

Men når jeg så laver en header("Location: $link"); bliver linket choppet af til: http://tracker.tradedoubler.com/click?p=477

Argh... sad lige og rodede lidt med scriptet mens jeg skrev dether. Og selvfølgelig virker det nu uden at jeg har ændret noget overhovedet. Jeg havde kommenteret header linierne ud og sat en echo $link ind i stedet. Nu slettede jeg så echo linien igen og uncommented header linien. Og nu fungerer det. Fatter ikke et hak :(
Avatar billede tamen Nybegynder
04. december 2002 - 16:03 #3
Aha! Fandt ud af hvad der var galt. Når jeg skal ændre i en reklame sender jeg informationer via GET. Så selvfølgelig bliver linket cuttet af hved & ;D
Nu er den urlencoded så det virker fint.

Tak for hjælpen flse, selvom den skulle ind et andet sted en jeg lige regnede med ;)