Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 12:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

mysql og where

hvad er det lige jeg laver galt her:

$sql = "update ordre set order = '$ob_text' where telefon = '$new_out_telefon' and orderid = '$new_out_orderid'";

update ordre set order = 'noget test text' where telefon = '11111111' and orderid = '1'You have an error in your SQL syntax near 'order = 'noget test text' where telefon = '11111111' and orderid = '1'' at line 1

p.s er det kun mig eller virker søgefunktionen til tider ikke? temmelig frustrende.
Avatar billede medions Nybegynder
04. december 2002 - 12:51 #1
$sql = "update ordre set order = '$ob_text' where telefon = '$new_out_telefon' and WHERE orderid = '$new_out_orderid'";

//>Rune
Avatar billede hsg Nybegynder
04. december 2002 - 12:53 #2
Stavefejl måske? Svært at sige uden tabel layout.
Avatar billede medions Nybegynder
04. december 2002 - 12:56 #3
Hmm prøv lige med denne:

$sql = "update ordre set order = '$ob_text' where telefon = '$new_out_telefon', orderid = '$new_out_orderid'";

//>Rune
Avatar billede postndk Nybegynder
04. december 2002 - 13:00 #4
det er fordi du har skrevet forkert i dine felt navne, husk det er case sensitive !!!
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 13:42 #5
øhh hvor skulle jeg havde skrevet forkert?
Avatar billede hsg Nybegynder
04. december 2002 - 13:45 #6
Som postndk siger, så er mySql case sensitive.
Du kan jo også - teoretisk - have lavet en decideret stavefejl.
set order istedet for set ordre.
Det er svært at se når man ikke kender tabellen.
Avatar billede postndk Nybegynder
04. december 2002 - 13:50 #7
peterlarsen2,
det ved jeg ikke så længe jeg ikke har set db-tabellen, så lad mig se den..
ARH okay, du kan ikke have et felt navn der hedder ORDER da det er et reserveret navn i MySQL.

Så med mindre dit fejl i virkeligheden hedder : ORDRE og ikke ORDER så er det der fejlen er ...

stavefejl eller ej
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 13:50 #8
a.1) update ordre set order
a.2) tabllen hedder ordre og "rækken" hedder order

Og jeg kan sagtes få det korrekte variabler ud via echo på hhv. $ob_text $new_out_telefon og $new_out_orderid
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 13:51 #9
jeg har nu indsat i tabellen "ordre" og i rækken "order" så virker skam...
Avatar billede postndk Nybegynder
04. december 2002 - 13:57 #10
prøv at omdøbe order til order1 f.eks. og se om det ikke virker ...
Avatar billede postndk Nybegynder
04. december 2002 - 14:02 #11
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 14:03 #12
ja det prøvede jeg - til ordera og nu virker det.... hvordan kan det være jeg kan indsætte men ikke opdatere?? underligt men takker!
Avatar billede postndk Nybegynder
04. december 2002 - 14:07 #13
Sikkert fordi du ikke bruger ORDER BY når du insætter....
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 14:19 #14
Når jeg indsætter indsætter jeg i ordre / order. Nu hvor jeg opdatere bruger jeg heller ikke order by
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
04. december 2002 - 14:28 #15
Men når jeg indsætter så er det kun værdierne og derfor "kalder" jeg aldrig "order-rækken"....heh man lære mens man lever ;)
Avatar billede winerror Nybegynder
15. december 2003 - 16:10 #16
takker for det her idne ;) fandt lige ud af det hi hi alså ahde lige et WHERE problem :D hi hi ;)