Avatar billede sjc Nybegynder
04. december 2002 - 11:09 Der er 8 kommentarer

I Frontpage Formular skal en SQL variabel overføres i strVariabel

I Frontpage har jeg en Formular hvor
jeg skal have Kunde_Nr fra et SQL kald lagt ind
i strKunde_Nr
A´la dette:  strKunde_Nr = rs("Kunde_Nr")
Men det virker ikke. Hvordan skal det se ud!!!

-----------Scriptet----------------
    ' Gemmer formfelterne i Variabler
        strBrugernavn = unQuote(request("Brugernavn"))
        strAdgangskode = unQuote(request("Adgangskode"))
        strKunde_Nr = unQuote(request("Kunde_Nr"))

  Sql = "Select Count(*) as Found from Adgangskoder where (Brugernavn = '" & strBrugernavn  & "') and (Adgangskode ='" & strAdgangskode  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Du blev ikke godkendt af systemet"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT Kunde_Nr FROM Adgangskoder where (Brugernavn = '" & Request("Brugernavn") & "') and (Adgangskode ='" & Request("Adgangskode") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("login") = "yes mate"

    strKunde_Nr = rs("Kunde_Nr")

    Response.Redirect "Komponentbors_Opret.asp?Kunde_Nr="& strKunde_Nr &""

    EZ.Close
    RS.Close
    Conn.Close
  end if
Avatar billede nordclc Nybegynder
04. december 2002 - 11:17 #1
Din formular laver du i HTML, og startværdien tilføjes således:

<input type="text" name="ditfeltnavn" value="<%=rs("Kunde_Nr")%>" size="20">

//nordclc
Avatar billede sjc Nybegynder
04. december 2002 - 11:59 #2
Jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg er ikke nogen ´havørn´til dette. Hvis du kan hjælpe så det virker får du 60 point!
Jeg bilægger hele scriptet. Jeg har mærket hvor jeg har lagt:
<input type="text" name="ditfeltnavn" value="<%=rs("Kunde_Nr")%>" size="20">
Kan du rætte scriptet så det bliver rigtigt.

<%
' FP_ASP ASP Automatically generated by a Frontpage Component. Do not Edit.

On Error Resume Next
Session("FP_OldCodePage") = Session.CodePage
Session("FP_OldLCID") = Session.LCID
Session.CodePage = 1252
Err.Clear

strErrorUrl = ""

If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
If Request.Form("VTI-GROUP") = "0" Then
    Err.Clear

    Set fp_conn =  Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot create connection"

    Set fp_rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot create record set"

    fp_conn.Open Application("Komponentbors_ConnectionString")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot open database"

    fp_rs.Open "Adgangskoder", fp_conn, 1, 3, 2 ' adOpenKeySet, adLockOptimistic, adCmdTable
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot open record set"

    fp_rs.AddNew
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot add new record set to the database"
    Dim arFormFields0(2)
    Dim arFormDBFields0(2)
    Dim arFormValues0(2)

    arFormFields0(0) = "Adgangskode"
    arFormDBFields0(0) = "Adgangskode"
    arFormValues0(0) = Request("Adgangskode")
    arFormFields0(1) = "Brugernavn"
    arFormDBFields0(1) = "Brugernavn"
    arFormValues0(1) = Request("Brugernavn")

    FP_SaveFormFields fp_rs, arFormFields0, arFormDBFields0

    fp_rs.Update
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot update the database"

    fp_rs.Close
    fp_conn.Close

    FP_FormConfirmation "text/html; charset=windows-1252",_
                        "Form Confirmation",_
                        "Thank you for submitting the following information:",_
                        "LogIn_Komponentbor.asp",_
                        "Return to the form."

End If

Session.CodePage = Session("FP_OldCodePage")
Session.LCID = Session("FP_OldLCID")

%>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>LogIn_Komponentbors</title>
<base target="_self">
<meta name="Microsoft Theme" content="chip-lerred- 001">
</head>

<body>
<H1>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Log In til
Komponentbørs</H1>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="544" id="AutoNumber2" height="207">
  <tr>
    <td width="280" valign="top" height="115"><em><b>NY BRUGER<br>
    <br>
    Indtast et valgfrit:<br>
    <font size="2">Brugernavn&nbsp;&nbsp;&nbsp; Max 30 Bogstaver/Tal<br>
    Adgangskode Max 10 Bogstaver/Tal</font></b></em></td>
    <td width="264" valign="top" height="115">

<EM><b>OPRETTET BRUGER</b></EM></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="280" valign="top" height="91">
    <form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" language="JavaScript" name="FrontPage_Form1">
      <!--webbot bot="SaveDatabase" suggestedext="asp" s-dataconnection="Komponentbors" s-recordsource="Adgangskoder" u-database-url="fpdb/Komponentbors.mdb" s-form-fields="Adgangskode Brugernavn" s-form-dbfields="Adgangskode Brugernavn" u-asp-include-url="_fpclass/fpdbform.inc" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--#include file="_fpclass/fpdbform.inc"--><!--webbot bot="SaveDatabase" endspan i-checksum="40548" --><p>

<EM><b>Brugernavn</b></EM>:<label for="fp1"><i><b> </b></i>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      </label>
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="1" i-maximum-length="30" --><input type="text" name="Brugernavn" size="20" id="fp1" tabindex="1" maxlength="30"><br>
      <EM><b>Adgangskode</b></EM><font class="header">:</font><label for="fp2"><i><b>
      </b></i>&nbsp;</label><!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="1" i-maximum-length="10" --><input type="text" name="Adgangskode" size="20" id="fp2" tabindex="2" maxlength="10"></p>
      <p>
      <input type="submit" value="Opret" name="Opret" style="color: #000000; font-size: 10 pt; font-weight: bold"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
    </form>
    </td>
    <td width="264" valign="top" height="91">
<form method="POST" action="LogIn_Komponentbor.asp">
<p>
<input type="hidden" name="mode" VALUE="Check">

<EM><b>Brugernavn</b></EM>:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input class='text' type='text' name='Brugernavn' size='20' style='font-family: Verdana; font-size: 8 pt' value="<%=strbrugernavn%>" tabindex="1">
<br><EM><b>Adgangskode</b></EM><font class="header">:&nbsp;
<input class="text" type="password" value="<%=stradgangskode%>" name="Adgangskode" size="20" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt" tabindex="2"></font>
<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

<====================================>
TEKSTBOXEN LÅ FØR HER. NU HAR JEG INDFLÆTTET value="<%=rs("Kunde_Nr")%>
MEN DET VIRKER IKKE
<===================================>

<input type="text" name="Kunde_Nr" size="3" value="<%=rs("Kunde_Nr")%>

<br>

<b>
<input class="text" type="submit" value="Log In" name="submit" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt; font-weight: bold">
</b>
<%=error%>
</p>
</form>

    </td>
  </tr>
</table>

<p><b><font size="2" color="#000000">Har du glemt adgangskoden kan den
rekvireres her:&nbsp;&nbsp; </font><a href="mailto:sjc@sjc.dk"><font size="2" color="#000000">sjc@sjc.dk</font></a><i><font size="4" color="#808000">&nbsp;</font></i></b> </p>

</body>

</html>

<%
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

Function unQuote(strTekst)
  strTekst = Trim(strTekst)
  unQuote = Replace(strTekst,"%","53")
End Function

    ' Gemmer formfelterne i Variabler
        strBrugernavn = unQuote(request("Brugernavn"))
        strAdgangskode = unQuote(request("Adgangskode"))
        strKunde_Nr = unQuote(request("Kunde_Nr"))

  Sql = "Select Count(*) as Found from Adgangskoder where (Brugernavn = '" & strBrugernavn  & "') and (Adgangskode ='" & strAdgangskode  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Du blev ikke godkendt af systemet"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT Kunde_Nr FROM Adgangskoder where (Brugernavn = '" & Request("Brugernavn") & "') and (Adgangskode ='" & Request("Adgangskode") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("login") = "yes mate"

Response.Redirect "Komponentbors_Opret.asp="& StrKunde_Nr &""

    EZ.Close
    RS.Close
    Conn.Close
  end if

%>
Avatar billede nordclc Nybegynder
04. december 2002 - 12:34 #3
Jeg forsøger men lover intet ;o)
I første omgang flytter vi lige dit kald til databasen op foran html koden, således vi har variablerne på hånden inden vi danner html koden. Prøv det og fortæl mig hvad der så sker:

<%
' FP_ASP ASP Automatically generated by a Frontpage Component. Do not Edit.

On Error Resume Next
Session("FP_OldCodePage") = Session.CodePage
Session("FP_OldLCID") = Session.LCID
Session.CodePage = 1252
Err.Clear

strErrorUrl = ""

If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
If Request.Form("VTI-GROUP") = "0" Then
    Err.Clear

    Set fp_conn =  Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot create connection"

    Set fp_rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot create record set"

    fp_conn.Open Application("Komponentbors_ConnectionString")
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot open database"

    fp_rs.Open "Adgangskoder", fp_conn, 1, 3, 2 ' adOpenKeySet, adLockOptimistic, adCmdTable
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot open record set"

    fp_rs.AddNew
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot add new record set to the database"
    Dim arFormFields0(2)
    Dim arFormDBFields0(2)
    Dim arFormValues0(2)

    arFormFields0(0) = "Adgangskode"
    arFormDBFields0(0) = "Adgangskode"
    arFormValues0(0) = Request("Adgangskode")
    arFormFields0(1) = "Brugernavn"
    arFormDBFields0(1) = "Brugernavn"
    arFormValues0(1) = Request("Brugernavn")

    FP_SaveFormFields fp_rs, arFormFields0, arFormDBFields0

    fp_rs.Update
    FP_DumpError strErrorUrl, "Cannot update the database"

    fp_rs.Close
    fp_conn.Close

    FP_FormConfirmation "text/html; charset=windows-1252",_
                        "Form Confirmation",_
                        "Thank you for submitting the following information:",_
                        "LogIn_Komponentbor.asp",_
                        "Return to the form."

End If

Session.CodePage = Session("FP_OldCodePage")
Session.LCID = Session("FP_OldLCID")

SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

Function unQuote(strTekst)
  strTekst = Trim(strTekst)
  unQuote = Replace(strTekst,"%","53")
End Function

    ' Gemmer formfelterne i Variabler
        strBrugernavn = unQuote(request("Brugernavn"))
        strAdgangskode = unQuote(request("Adgangskode"))
        strKunde_Nr = unQuote(request("Kunde_Nr"))

  Sql = "Select Count(*) as Found from Adgangskoder where (Brugernavn = '" & strBrugernavn  & "') and (Adgangskode ='" & strAdgangskode  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Du blev ikke godkendt af systemet"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("fpdb/Komponentbors.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT Kunde_Nr FROM Adgangskoder where (Brugernavn = '" & Request("Brugernavn") & "') and (Adgangskode ='" & Request("Adgangskode") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("login") = "yes mate"

'Response.Redirect "Komponentbors_Opret.asp="& StrKunde_Nr &""

    EZ.Close
    RS.Close
    Conn.Close
  end if

%>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>LogIn_Komponentbors</title>
<base target="_self">
<meta name="Microsoft Theme" content="chip-lerred- 001">
</head>

<body>
<H1>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Log In til
Komponentbørs</H1>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="544" id="AutoNumber2" height="207">
  <tr>
    <td width="280" valign="top" height="115"><em><b>NY BRUGER<br>
    <br>
    Indtast et valgfrit:<br>
    <font size="2">Brugernavn&nbsp;&nbsp;&nbsp; Max 30 Bogstaver/Tal<br>
    Adgangskode Max 10 Bogstaver/Tal</font></b></em></td>
    <td width="264" valign="top" height="115">

<EM><b>OPRETTET BRUGER</b></EM></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="280" valign="top" height="91">
    <form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" language="JavaScript" name="FrontPage_Form1">
      <!--webbot bot="SaveDatabase" startspan suggestedext="asp"
      s-dataconnection="Komponentbors" s-recordsource="Adgangskoder"
      u-database-url="fpdb/Komponentbors.mdb"
      s-form-fields="Adgangskode Brugernavn"
      s-form-dbfields="Adgangskode Brugernavn"
      u-asp-include-url="_fpclass/fpdbform.inc" --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--#include file="_fpclass/fpdbform.inc"--><!--webbot
      bot="SaveDatabase" endspan --><p>

<EM><b>Brugernavn</b></EM>:<label for="fp1"><i><b> </b></i>&nbsp;&nbsp;&nbsp;
      </label>
<!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE" i-minimum-length="1"
i-maximum-length="30" --><input type="text" name="Brugernavn" size="20" id="fp1" tabindex="1" maxlength="30"><br>
      <EM><b>Adgangskode</b></EM><font class="header">:</font><label for="fp2"><i><b>
      </b></i>&nbsp;</label><!--webbot bot="Validation" b-value-required="TRUE"
i-minimum-length="1" i-maximum-length="10" --><input type="text" name="Adgangskode" size="20" id="fp2" tabindex="2" maxlength="10"></p>
      <p>
      <input type="submit" value="Opret" name="Opret" style="color: #000000; font-size: 10 pt; font-weight: bold"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
    </form>
    </td>
    <td width="264" valign="top" height="91">
<form method="POST" action="LogIn_Komponentbor.asp">
<p>
<input type="hidden" name="mode" VALUE="Check">

<EM><b>Brugernavn</b></EM>:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input class='text' type='text' name='Brugernavn' size='20' style='font-family: Verdana; font-size: 8 pt' value="<%=strbrugernavn%>" tabindex="1">
<br><EM><b>Adgangskode</b></EM><font class="header">:&nbsp;
<input class="text" type="password" value="<%=stradgangskode%>" name="Adgangskode" size="20" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt" tabindex="2"></font>
<br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

<====================================>
TEKSTBOXEN LÅ FØR HER. NU HAR JEG INDFLÆTTET value="<%=rs("Kunde_Nr")%>
MEN DET VIRKER IKKE
<===================================>

<input type="text" name="Kunde_Nr" size="3" value="<%=rs("Kunde_Nr")%>

<br>

<b>
<input class="text" type="submit" value="Log In" name="submit" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt; font-weight: bold">
</b>
<%=error%>
</p>
</form>

    </td>
  </tr>
</table>

<p><b><font size="2" color="#000000">Har du glemt adgangskoden kan den
rekvireres her:&nbsp;&nbsp; </font><a href="mailto:sjc@sjc.dk"><font size="2" color="#000000">sjc@sjc.dk</font></a><i><font size="4" color="#808000">&nbsp;</font></i></b> </p>

</body>

</html>
Avatar billede sjc Nybegynder
04. december 2002 - 12:59 #4
Siden går helt ned
Avatar billede nordclc Nybegynder
04. december 2002 - 13:02 #5
Hvilken fejlmeddelse får du?
Avatar billede sjc Nybegynder
04. december 2002 - 13:19 #6
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Avatar billede nordclc Nybegynder
04. december 2002 - 13:35 #7
Hvad for en side er det den ikke kan finde?
Avatar billede sjc Nybegynder
04. december 2002 - 13:51 #8
Denne side med scriptet der hedder: LogIn_Komponentbors