Avatar billede roo104 Nybegynder
03. december 2002 - 19:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forms 6.0 og Oracle 9i

Jeg har lige installeret forms og oracle, men forms kan ikke få kontakt med databasen. Jeg kan godt kontakte via SQLPlus.
Jeg får denne fejlbesked:
ORA-12154: TNS:could not resolve service name

Nogle der ved hvad jeg skal gøre for at få forms til at connecte til databasen ?
Avatar billede nordclc Nybegynder
03. december 2002 - 20:29 #1
Noget tyder på at tnsnames.ora ikke indeholder den database du forsøger at connecte til. Hvad står der i din tnsnames.ora fil? Stien er formentlig c:\orant\net80\admin

//Claus
Avatar billede roo104 Nybegynder
03. december 2002 - 20:40 #2
Tak Claus, det var min tnsnames.ora den var gal med, tilføjede databasen jeg havde oprettet og så virker det. Hvis du opretter et svar får du point'ene
Avatar billede nordclc Nybegynder
03. december 2002 - 21:28 #3
Godt du fik det til at virke.

15 point er nok ;o)

//Claus