Avatar billede pomfrit Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XSLT spørgsmål

Hvorfor kan jeg ikke bruge <xsl:text> og <xsl:output>. Når jeg skriver dem i style-sheetet. Vil den ikke vise no\'et overho\'ed.

Jeg bruger transformNode på serveren. Jeg tror det er i den linie det går galt.

Jeg skal vise det på en wap-telefon.
Avatar billede guldner Nybegynder
18. oktober 2000 - 16:44 #1
Fortæl lidt mere. Vis dit stylesheet.
Hvilken version af MSXML bruger du?
Avatar billede pomfrit Nybegynder
18. oktober 2000 - 19:11 #2
Jeg har hentet den nyeste version.
www.msdn.microsoft.com/xml

SDK versionen.

I starten af mit stylesheet står der:
<?xml version=\'1.0\' encoding=\'UTF-7\'?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/TR/WD-xsl\">
  <xsl:template match=\"/\">
    <HTML> osv.....
Avatar billede guldner Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:23 #3
Kan desværre ikke se hvad der kan være galt.
Skriver du <xsl:output method=\"xml\"/>?
og <xsl:text>TEKST</xsl:text>?
Avatar billede janegil Nybegynder
19. oktober 2000 - 10:14 #4
xsl:output er et top-level element. Det kan det godt nok være, selv om det står etter det første template-elementet ditt. Men \'det vanlige\' er å sette xsl:output som første child av xsl:stylesheet.

Er du sikker på at du har xsl:output på øverste nivå inne i xsl:stylesheet?
Avatar billede pomfrit Nybegynder
19. oktober 2000 - 11:31 #5
Jeg ville bruge output-elementet til at lave en doctype til wap. Nu har jeg fundet en anden løsning til det.

Men jeg kan stadig ikke bruge <xsl:text>.

Jeg skriver
<xsl:text>TEKST</xsl:text>
men det virker.

Jeg kan ikke engang skrive <xsl:text/>.

Avatar billede pomfrit Nybegynder
22. oktober 2000 - 12:14 #6
Jeg brugte output sådan:

<xsl:output method=\"xml\" doctype-public=\"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\" doctype-system=\"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\" />

Avatar billede thunderbear Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:04 #7
Den seneste udgave af MSXSL understøtter en nyere udgave af XSLT end dit stylesheet siger du skal bruge, og hvis dette ikke er i orden virker det ikke.

Prøv med

<?xml version=\"1.0\" ?>
<xsl:stylesheet version=\"1.0\" xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/1999/XSL/Transform\">

i stedet.