Avatar billede medusa Nybegynder
03. december 2002 - 10:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopier til -> ny opgave

Hvordan laver jeg en smarticon (formula) som gør det samme som hvis man trykker Handlinger -> Kopier til -> ny opgave ??
Jeg har ikke fundet en formula kommando som umiddelbart gør det.
Avatar billede jogii Nybegynder
03. december 2002 - 10:47 #1
Jeg har lavet en generisk funktion, der kan anvendes de fleste steder.
Ideen er at tage det dokument, som du lige nu kigger på, forwarde det, kopiere indholdet fra Body-feltet, lukke det midlertidige dokument, oprette en "Task", kopiere indholdet fra klippebordet ind i opgavens "Body"-felt.

Lig nu kræver udfyldningen af Subject-feltet at du har et felt på kildedokumentet som hedder Subject. Hvis du udfører koden på et andet dokument vil Subject være blankt. Du kan ændre kodens første linie til at medtage tekster fra andre felter.

//Jörg

_subject := Subject;
@Command([MailForward]) ;
@Command([EditGotoField]; "Body");
@Command([EditSelectAll]) ;
@Command([EditCopy]) ;
FIELD SaveOptions := "0";
@Command([FileCloseWindow]) ;
@PostedCommand([Compose]; @MailDbName ; "Task") ;
@PostedCommand([EditGotoField]; "Body");
@PostedCommand([EditPaste]);
@PostedCommand([EditGotoField]; "Subject");
@PostedCommand([EditInsertText]; _subject)
Avatar billede medusa Nybegynder
03. december 2002 - 11:37 #2
Perfekt. det var lige det jeg manglede.

Takker.