Avatar billede ronnil Nybegynder
02. december 2002 - 19:43 Der er 3 kommentarer

opdatere db med udtræk fra en anden

nogen der ved hvordan jeg opdatere en db/flere db'er med et udtræk fra en bestemt database, som samt ligger på forskellige servere??
jeg skal bruge en nemmere form en hente den første db i strings, og derefter lægge dem ud i de andre db'er (så havde det jo næsten været for nemt...)

og forresten, hvilken sætning skal jeg bruge (Server.MapPath) virker jo ikke hvis jeg skal connecte til en fra en anden server......
Avatar billede coltau Juniormester
02. december 2002 - 20:33 #1
Hvis du skal have fat i en database på en anden server skal der laves et DSN til databasen og åbnes således:

Conn1.Open "DSN=DBServer1"
Conn2.Open "DSN=DBServer2"

På denne måde får man adgang til dataene.
Det betyder også at du ikke kan anvende Access.

Du kan ikke lave SQL-sætninger som vedrører begge databaser i samme SQL-sætning. Du er derfor tvunget til at lave udtræk fra den ene og derudfra opdatere den anden.
Avatar billede ronnil Nybegynder
02. december 2002 - 23:06 #2
coltau>> dvs. at jeg skal lave f.eks.
set conn=ServerCreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
Conn1.Open "DSN=hvor den nu er"
Conn2.Open "DSN=hvor denher ligger"

eller ska provider og conn oxo sættes så det bliver

set conn1=ServerCreateObject("ADODB.Connection")
set conn2=ServerCreateObject("ADODB.Connection")
Conn1.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
Conn2.Provider="Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
Conn1.Open "DSN=hvor den nu er"
Conn2.Open "DSN=hvor denher ligger"

eller ka jeg heller ikke bruge OLEDB???
Avatar billede soes Nybegynder
03. december 2002 - 18:15 #3
Du skal bruge dit andet forslag hvor du opretter Conn1 og Conn2 som objekter. Husk paa at hvis det er en filbaseret database kan det ikke lade sig goere at connecte til en anden server. Hvis det skal kunne lade sig goere skal det vaere en database server af en slags, MsSql eller MySql f.eks.