Avatar billede stormlic Nybegynder
02. december 2002 - 15:02 Der er 3 kommentarer

Flere sprog på en hjemmeside med Oracle DB

Jeg sidder med en Oracle DB og ASP, og vil havde flere sprog på en hjemme side. Det er en side, hvor der kommer rigtig mange hits.
Så mit spørgsmål er; Er den nogen der har et godt råd til hvordan man kan håndtere flere spog og stadig bruge samme ASP kode.
Kan med fordel bruge XML i denne sammenhæng, eller er det bedere at havde alt tekst til sitet i basen?
Sidst nævnte kan hurtigt give rigtig mange hits til basen.
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
02. december 2002 - 21:21 #1
Vi har lavet en PL/SQL pakke med tilhørende tabeller, så du kan håndtere et eller flere sprog (på databasesiden). Vi håndterer flere sprog for felter i databasen vha den og flere sprog på siderne ved hjælp af et lille oversætter-modul (der også slår op i databasen). Hvis du ikke har sindsygt meget tekst, vil Oracle cahche det meste og så tager det sikkert ikke sååå lang tid at hente
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
02. december 2002 - 21:21 #2
(bruger SML, ikke ASP)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
07. december 2002 - 01:27 #3
Forstår ikke hvorfor du ikke bare kigger på sproget i browseren, og så smider det med som parameter til dit kald. Det kan være til ASP eller din pl*sql pakke ?