Avatar billede r.mad Nybegynder
02. december 2002 - 09:37 Der er 1 kommentar

Opdate BIOS på bundkort

Hej.
Jeg er løbet ind et helt vildt problem, for jeg har tilsyneladende fået en virus på min BIOS og har haft meget store problemer bare med at komme til en a_promt.
Men jeg har Clearet CMOS og får nogle fejlmeddelser om at CMOS har fejl i CMOS memory og hvordan får jeg rettet dette ???
Mit næste spørgsmål går på, hvordan jeg får læst en ny BIOS ind på mit bundkort, eller bedre endnu, slettet den eksisterene og få indlæst en ny fra DOS ??
Og kan jeg være sikker på at virusen er væk bagefter, eller er der en der har et link til et sted hvor jeg kan finde et antivirus program som arbejder i DOS, så jeg eventuelt kan komme det i forkøbet én anden gang ?
Avatar billede farnsworth Praktikant
02. december 2002 - 12:02 #1
hvad bundkort har du, normalt vil du kunne gå ind på producentens hjemme side og finde en ny bios installation som kan installeres fra dos.