Avatar billede entracore Nybegynder
02. december 2002 - 00:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder VB's Left, Right, Mid, Instr i C#

Hej

Jeg sidder og bikser med lidt C# og vil i den andledning høre der er nogle der kan fortælle mig hvordan jeg splitter en streng ved hjælp.

I VB benytter man sig af bl.a. Left, Right, Mid, Instr osv..

Men hvordan gør man i C#

Håber at der er nogle der kan hjælpe.

På fornånd tak.
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
02. december 2002 - 01:06 #1
Avatar billede entracore Nybegynder
02. december 2002 - 01:11 #2
Magoo2000 >>Det var ikke lige helt det jeg var ude efter. Hvis vi har følgende streng:

oString = "This is a total string" //Jeg vil gerne isolere "total" i VB vil man gøre følgende:

oString = Mid(oString, InStr(oString, "total"), 5)

Hvordan kunne man gøre ovenstående i C#
Avatar billede burningice Nybegynder
02. december 2002 - 01:15 #3
ja... det er jo som du selv siger, noget VB stads, så det har man ikke i C#... her bruger man f.eks. Substring istedet til at få en del af teksten...

til instr kan du bruge RegEx-match metoden
Avatar billede entracore Nybegynder
02. december 2002 - 01:15 #4
Cyberfessor >> Hvordan ser syntaxen ud for metoden Substring i C# ????
Avatar billede burningice Nybegynder
02. december 2002 - 01:19 #5
string oString = "This is a total string";

int start = oString.IndexOf("total")

string nystreng = oString.Substring(start,oString.Length)
Avatar billede odegaard Nybegynder
02. december 2002 - 01:21 #6
Kig i din SDK:
public string Substring(int);
Retrieves a substring from this instance. The substring starts at a specified character position.

public string Substring(int, int);
Retrieves a substring from this instance. The substring starts at a specified character position and has a specified length.
Avatar billede ultik Nybegynder
23. december 2002 - 18:55 #7
Det har sådan set intet med VB vs. C# at gøre, det ligger i .NET frameworket, som en metode til klassen "System.string"....

string TotalStreng = "This is a total string";
string KunTotal = TotalStreng.Substring(TotalStreng.IndexOf("total"), "total".Length);

KunTotal vil nu være "total"