Avatar billede 2-cool Nybegynder
15. oktober 2000 - 19:07 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

MySQL på Win2000

Nu har jeg prøvet at installere MySQL på en Win2000 maskine og det endte således:

C:\\Apache\\mysql\\bin>mysqld-nt --install

C:\\Apache\\mysql\\bin>NET START mysql
The MySql service is starting.
The MySql service could not be started.

A system error has occurred.

System error 1067 has occurred.

The process terminated unexpectedly.

C:\\Apache\\mysql\\bin>

Hvad er der galt ??

Med venlig hilsen C:\\Apache\\mysql\\bin>NET START mysql

The MySql service was started successfully.

Men prøver så at køre mysqlshow og fik denne fejmeddelse:

C:\\Apache\\mysql\\bin>mysqlshow
mysqlshow: Can\'t connect to MySQL server on \'localhost\' (10061)

Jeg har prøvet at connecte til MySQL igennem PHP men fik også svaret:

Can\'t connect to MySQL server on \'localhost\' (10061)

Hvad er det galt ??

      Christopher
Avatar billede 2-cool Nybegynder
15. oktober 2000 - 19:09 #1
Hmmmm... Ser du til at den har fucket lidt i det !!

Det skulle se sådan her ud:

Nu har jeg prøvet at installere MySQL på en Win2000 maskine og det endte således:

C:\\Apache\\mysql\\bin>NET START mysql

The MySql service was started successfully.

Men prøver så at køre mysqlshow og fik denne fejmeddelse:

C:\\Apache\\mysql\\bin>mysqlshow
mysqlshow: Can\'t connect to MySQL server on \'localhost\' (10061)

Jeg har prøvet at connecte til MySQL igennem PHP men fik også svaret:

Can\'t connect to MySQL server on \'localhost\' (10061)

Hvad er det galt ??

      Christopher

Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. oktober 2000 - 19:54 #3
Og ellers så ligger der også lidt mere information i de to links du fik i det sidste spørgsmål!
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. oktober 2000 - 11:40 #4
Uden at være sikker (og uden at have fulgt tigerdyrs link) gætter jeg på at det har noget med adgangs-/bruger rettigheder at gøre.

Når en service skal startes skal den bruger der benyttes dels have adgang til at logge på lokalt (logon locally) og dels ret til at logge på som en service (logon as service)

Prøv at checke om ikke det er der problemerne opstår.
Avatar billede alvion Nybegynder
17. oktober 2000 - 11:58 #5
Du har installeret MySql i et andet directory (C:\\Apache\\mysql), end hvor den som standard vil ligge (c:\\mysql)

For at det skal virke, skal du kopiere filen C:\\Apache\\mysql\\my-example.cnf ud i c:\\ og omdøbe den til my.cnf

I filen skal du rette linien \"basedir\", så den peger på, hvor du har installeret mysql (IKKE bin dir\'et). Husk at fjerne kommentar-tegnet (#)

Stop mysql og start den igen, og se, om det ikke virker.
Avatar billede alvion Nybegynder
25. oktober 2000 - 12:48 #6
Hmm... 2-cool, hvad med om du reagerede lidt på vores svar?
Avatar billede jbn86 Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:39 #7
Du skal bare starte MySQlAdmin! Og lade den køre... Eventuelt lægge den i mappen startup under programmer i start-menuen! Det læg´ger sig så nede i start-linien i bunden af skærmen, sammen lyd-indstillinger og alt det der! Så skulle du sagtens kunne connecte! (Har selv haft samme problem)!
Avatar billede jbn86 Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:41 #8
Du kunne jo eventuelt rette lidt i Autoexec, så du ikke behøvede at gå ind i MySQL mappen for at starte mysql!
Hvis du har gjort det, skriver du \"mysql\" bare følgende i dos-prompten!
Avatar billede jbn86 Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:42 #9
Håber du kunne bruge mit svar!
Avatar billede 2-cool Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:45 #10
Jeg har bare haft nogle problemer med min dsl linie, men er tilbage nu! Jeg takker for jeres svar og deler points ud til jer hver!
Avatar billede 2-cool Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:47 #11
Jeg har haft nogle problemer med min dsl linie, men har fået den op at køre igen og er nu tilbage.
Jeg takker for jeres svar og deler min points lige ud til jer hver.
Avatar billede 2-cool Nybegynder
30. oktober 2000 - 22:49 #12
hmmm troede ikke det første kom med !! LOL :))))
Avatar billede hyllested Nybegynder
24. juli 2001 - 12:33 #13
give it for for ya! wit all respect!!!

tak for hjælpen!