Avatar billede janny Nybegynder
01. december 2002 - 15:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FTP til ISS?

Hej

Jeg er ved at redesigne en af mine hjemmesider helt fra bunden. Da siden indeholder en del ASP, bruger jeg IIS til at teste den lokalt. jeg laver siderne/ændringerne og kopierer så dette til mappen i inetpub. Kan man ikke "uploade til denne mappe med FTP, ligesom når man uploader til sit webhotel?

Jan
Avatar billede agentme Nybegynder
01. december 2002 - 15:56 #1
Hej Jan.

IIS har jo en lille FTP server indbygget... Hvad for en version af IIS bruger du ? 4-5-6 ? der er stor forskel på hvad de kan osv....
Det kan altid lade sig gøre at lave en ftp. dette gøres næsten på samme måde som man laver en website, bare ved at vælge ftp istedet.

/agentme
Avatar billede janny Nybegynder
01. december 2002 - 16:37 #2
kører win2000pro med IIS 5. Hvordan skal jeg sætte det op?

jan
Avatar billede agentme Nybegynder
01. december 2002 - 16:46 #3
Du går bare ind i IIS, og trykker action, new, ftp site. derefter taster du navn, mappe osv. Vælger hvad for en bruger / gruppe der skal have adgang, og logger ind med den - meget simpelt.

Det skal lige nævnes at IIS 6 er betydelig bedre på FTP området - så hvis du har mulighed for at opgradere - ville jeg gøre det.

/agentme