Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. december 2002 - 12:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Siger MySQL-tabel ikke findes selvom den gør

Ehmn, jeg er gået ret lost!
Jeg har lavet en tagwall, men det er ligesom at den ikke rigtig har lyst til at gøre hvad jeg vil!

Jeg har denne tabel:

tbbc_tagwall_ban (
  id int(12) NOT NULL auto_increment,
  ip varchar(55) NOT NULL default '',
  dato varchar(55) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;

men den siger at den ikke findes.. Alle mine andre sider med mySQL virker fint, så jeg kan ikke forstå det!!

Siden kan ses her:
http://tbbc.elskermad.dk/?side=tagwall/index

Der er connectet til mySQL!
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
01. december 2002 - 13:04 #1
Table 'elskermad_dk.tbbc_tagwall_ban' doesn't exist

hehe læs lige den besked den giver dig... den prøver at læse fra em tabel der hedder : 'elskermad_dk.tbbc_tagwall_ban hehe og den eksistere jo ikke hvis den kun hedder tbbc_tagwall_ban vel ??

kig lige din kode igen... eller paste det stykke hvor du læser fra den tabel....
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. december 2002 - 13:17 #2
ehmn, elskermad_dk. henviser til at det er i databasen elskermad_dk at tabellen tbbc_tagwall_ban ligger i, så det er ikke grunden
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. december 2002 - 13:17 #3
$foresp = mysql_query("SELECT ip FROM tbbc_tagwall_ban WHERE ip = '$ip'") or die(mysql_error());
    while($row = mysql_fetch_array($foresp)) {
    $banip = $row["ip"];
      if ($banip != '') {
        if ($ip == $banip) {
        $ban = 'ja';
        }
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
01. december 2002 - 13:30 #4
Hmmm ja det ser lidt sjovt ud.. kan du hjælpe mig med mit spm ? faktisk lige nede under dit *G* men anyway $banip = $row["ip"] nu ved jeg ikke hvad det betyder men jeg ville sige $banip = $row[o] man bruger kun navne når man henter ALT ved  * eller det gør jeg...

hmm hvor har du $IP fra ??

for du skriver at den skal læse ip fra den tabel hvor ip er = ip og så siger du hvis ikke $banip er ligmed $row["ip"] ja hvad så ? jeg ville lave det sådan her..

$foresp = mysql_query("SELECT ip FROM tbbc_tagwall_ban WHERE ip = '$ip'") or die(mysql_error());
    while($row = mysql_fetch_array($foresp)) {
    $banip = $row["0"];

$antal = mysql_num_rows($foresp);
      if ($antal != '0') {

      echo "Banned !!";

      }

Noget i den stil ville jeg gøre....
Avatar billede htm Nybegynder
01. december 2002 - 13:39 #5
Du er opmærksom på at din tabel ikke hedder eks: Tbbc_tagwall_ban ?? Altså at den udelukkende består af små bogstaver? Du har endvidere connectet til den rigtige server og valgt den rigtige database?
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
01. december 2002 - 13:40 #6
hehe
Avatar billede kimg Nybegynder
01. december 2002 - 14:46 #7
Er du hostet hosted Cliche

Kim
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. december 2002 - 14:50 #8
jeg er hosted ved www.web10.dk og tabellen hedder tbbc_tagwall_ban med lille..
$ip har jeg selv sat for lettere at kunne huske det!
Avatar billede kimg Nybegynder
01. december 2002 - 14:52 #9
Jeg så på din forside http://www.elskermad.dk at der ingen connection til mysql

Kim
Avatar billede htm Nybegynder
01. december 2002 - 14:54 #10
Måske du tester lokalt og uploader til dit webhotel og har glemt at ændre hvilken database der skal connectes til?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
01. december 2002 - 14:57 #11
www.elskermad.dk ved jeg godt den ikke virker! for der har jeg ikk ændret hvad man skulle for at få mySQL til at virke, men det er gjort på den anden side... I kan jo ind under news og se den virker!

jeg tester ikke lokalt, så det kan heller ik være grunden!

Jeg tror det er en eller anden newb fejl som altid, som bar ikk li kan findes! *ævvv*
Avatar billede chadk Nybegynder
01. december 2002 - 15:05 #12
måske lige en dum læsning men: Table 'elskermad_dk.tbbc_tagwall_ban' doesn't exist. sikker på at filen ikke kun hedder tbbc_tagwall_ban .... måske et meget dumt svar men det var da måske en løsning!
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. december 2002 - 16:56 #13
ehmn... mit webhotel har fundet fejlen