Avatar billede qdh Nybegynder
15. oktober 2000 - 11:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nybegynder problemer

Jeg har et spørgsmål ,som I sikkert synes er ret dumt, men jeg kan ikke finde ud af det her:

Jeg laver et tekstbehandlingsprogram, hvor man kan åbne og gemme sit dokument.
Jeg har lavet \"Filter\" på Save- og OpenDialog.

Men når man skal gemme, og man vælger den type fil man vil gemme, gemmer den uden endelsen!!!

Det var vist lidt forvirrende. Men hvis jeg vil gemme en tekstfil som \"smukke.txt\", så vælger jeg txt-filer nede i bunden og skriver smukke, men så tager den ikke .txt med i filen når den gemmer!!!!

Vær venlig at skrive hele koden, eller du kan vise mig et sted, hvor det står.
Avatar billede obs Nybegynder
15. oktober 2000 - 15:49 #1
Jeg er også total nybegynder, men har haft samme problem.

prøv at ændre DEFAULTEXT i object inspector til  txt

sådan fik jeg løst mine problemmer
Avatar billede delphi Nybegynder
16. oktober 2000 - 03:31 #2
Det er se\'følig ret elegant.  Hvis du af en eller anden grund ikke ønsker at gøre det på den viste måde, så kan du også kode dig ud af problemet:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
Var
  Name : String;
begin
  If SaveDialog1.Execute Then
    Begin
      Name := SaveDialog1.FileName;
      If ExtractFileExt(Name) = \'\' Then
        Name := ChangeFileExt(Name, \'.TXT\');
      ShowMessage(\'File Name = \'+Name);
    End;
end;

Resultatet bliver det samme: Indtastes ingen extension bliver den sat til noget - her \'.TXT\'.

Delphi