Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker dette ikke ???

Hejsa

Hvorfor virker dette script ikke:
<?
session_start();
$file = "tr2222.pdf";
    if (file_exists("c:\\Website\\pp-ikast.dk\\Access\\$file")) {
        $filesize = filesize("c:\\Website\\pp-ikast.dk\\Access\\$file");
        header("Content-Disposition: filename=$file");
        header("Content-Length: $filesize");
        header("Content-Type: application/pdf");
        $file = fopen("c:\\Website\\pp-ikast.dk\\Access\\$file", "r");
        fpassthru($file); }
    else { echo "Filen <b>$file</b> findes ikke."; }
?>

Se siden: www.pp-ikast.dk/upload/download.php

Men dette virker:
<?
$file = "tr2222.pdf";
    if (file_exists("c:\\Website\\pp-ikast.dk\\Access\\$file")) {
        $filesize = filesize("c:\\Website\\pp-ikast.dk\\Access\\$file");
        header("Content-Disposition: filename=$file");
        header("Content-Length: $filesize");
        header("Content-Type: application/pdf");
        $file = fopen("c:\\Website\\pp-ikast.dk\\Access\\$file", "r");
        fpassthru($file); }
    else { echo "Filen <b>$file</b> findes ikke."; }
?>
Siden: www.pp-ikast.dk/upload/download.php

Den enest forskel er at jeg starte sessions i den første :(

Den skulle gerne starte pdf filen i readeren eller download filen, men det virker ikke i den først :(
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 13:07 #1
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. november 2002 - 13:23 #2
hos mig virker de begge altså.. Jeg har ikke lige en pdf-reader. Men den kommer frem og vil downloade filen lige meget hvilken side jeg går ind på.. også www.pp-ikast.dk/upload/download.php
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 13:32 #3
Ja, men kan du så få lov til at downloade dem ?? Prøv lige det, for det er der det går galt :(
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. november 2002 - 13:44 #4
jaja.. jeg har hentet den nu.. Men jeg kan ikke se om der er noget i dem.. For jeg har som sagt intet program til at se den med.. Men renger med at det er den samme fil begge steder..??
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 13:46 #5
Jeg har ikke Acrobat Reader installeret, og hos mig giver http://www.pp-ikast.dk/upload/download1.php denne fejl:

CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:

Til gengæld begynder http://www.pp-ikast.dk/upload/download.php fint at downloade hos mig, den fylder 13 KB.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2002 - 14:02 #6
ok tak, så var det nok bare min browser :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
30. november 2002 - 14:26 #7
hehe.. nu virker http://www.pp-ikast.dk/upload/download1.php heller ikke hos mig.. Men du har vel bare lige slettet den?? eller?? For jeg har en kopi fra hver side, som jeg downloadede her tidligere..

Nå.. men jo.. det var da så lidt.. selv om jeg ikke rigtig ved hvad det har hjulpet.. hehe.. :)
Avatar billede nemeier Nybegynder
30. november 2002 - 14:44 #8
Jeg fandt dette på www.php.net under header (En kommentar)

If you use session_start() at the top of a php script that also has header() calls later in the script for a file download then you must add some form of cache control for IE to work properly.  I use header('Cache-Control: public'); immediately after the code at the top of the script with the session_start() call that verifies that I have a properly logged in user.  That allows the header() and fpassthru() calls to download a file later in the script using IE 5.5 SP2.
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. december 2002 - 12:23 #9
IE har nogle issues specielt med download af pdf-filer - jeg vil foreslå dig at teste ovenstående grundigt i IE 5, 5.5 og 6 da du meget nemt risikerer at det fungerer i nogle af versionerne men ikke i andre - test desuden også i mozilla, opera og netscape.