Avatar billede bobcats Nybegynder
30. november 2002 - 11:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ListBox1 -> ShellExecute

Hej Eksperter..

Hvordan får jeg den selectede Boks i delphi med in i ShellExecute som Paremeter ???
Avatar billede dkn Nybegynder
30. november 2002 - 13:20 #1
if listbox1.iteminde = -1 then exit;
shellexecute('Open', nil, nil, nil, Listbox.items.strings[Listbox1.itemindex]);

Som du kan se er min shellexcute ikke med de helt rigtige indstillinger. Men det skulle giv dig en ide :)
Avatar billede bobcats Nybegynder
30. november 2002 - 19:07 #2
Tak.. Det virker fint måtte sidde og rette lidt men du var nok lidt træt eller noget da du skrev det... Men mange Tak dkn
Avatar billede bobcats Nybegynder
30. november 2002 - 20:06 #3
Hvordan får jeg nedenstående kode til at virke ??

ShellExecute(Handle, 'Open', PChar('D:\SIERRA\Half-Life\hl.exe'), '-console -game cstrike +connect '+ Listbox1.items.strings[Listbox1.itemindex];, '', SW_SHOW);

Error : [Error] Unit1.pas(66): Incompatible types: 'String' and 'PChar'
[Fatal Error] Project2.dpr(6): Could not compile used unit 'Unit1.pas'
Avatar billede dkn Nybegynder
30. november 2002 - 21:10 #4
ShellExecute(Handle, 'Open', PChar('D:\SIERRA\Half-Life\hl.exe'), pchar('-console -game cstrike +connect '+ Listbox1.items.strings[Listbox1.itemindex]), '', SW_SHOW);
Avatar billede bobcats Nybegynder
30. november 2002 - 22:31 #5
Mange tak dkn... Er ved at lave et CS INFO/Join Prog. Mangler kun at få INFO fra server og kunne vælge nick før jeg går ind i spillet...
Avatar billede dkn Nybegynder
30. november 2002 - 22:59 #6
smart nok. det er bare svært i delphi at få info fra en cs server mener jeg. Det er nemt nok at connecte og alt det der, men half-life protocolen bruger #13#10 (linie skift) som spliter, og derfor får man kun lidt tekst ned.

Men lad min høre hvis det virker for dig.
Avatar billede bobcats Nybegynder
30. november 2002 - 23:07 #7
Ved slet ikke hvordan dette gøres :( Har du mirc/ ICQ ???
Avatar billede dkn Nybegynder
30. november 2002 - 23:18 #8
har da mirc
Avatar billede bobcats Nybegynder
01. december 2002 - 00:02 #9
Channel?
Avatar billede dkn Nybegynder
01. december 2002 - 00:18 #10
har ikke et bestemt sted jeg er
Avatar billede bobcats Nybegynder
01. december 2002 - 10:33 #11
Nok nemmere at snakke over mirc ???