Avatar billede jaap19 Nybegynder
29. november 2002 - 11:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

submit knap i word

hej
hvordan indsætter man en submit button i word, som sender en "form" som man har oprettet?
jeg kan godt indsætte submit knappen, men kan ikke få den til at maile form til email.
hilsen aksel
29. november 2002 - 12:02 #1
der er en send knap direkte på word toolbar kan du ikke bruge den!!
Avatar billede jaap19 Nybegynder
29. november 2002 - 15:18 #2
mit problem er det, at jeg skal sende nogle word spørgeskemaer ud til flere respondenter. efter de har svaret skal de så kunne trykke på submit knappen, hvorefter den skal sende automatisk til min mail addresse.
jeg kan godt få den til at gå ind i mail programmet, men indholdet i dokumentet er væk.
Avatar billede jkrons Professor
02. december 2002 - 09:49 #3
Du har to muligheder fro at sende et dokument direkte fra dokumentet. Den ene kræver at du har Outlook. Så kan du bruge Outlook automation (kræver at dokumentet først er gemt med et filnavn), eller du kan bruge egenskaben Has RoutingSlip. Denne metode kræver IKKE at dokumentet er gemt, og den er kræver IKKE er bestemt e-mail program.

Prøv at arbejde med nedenstående kode på knappen. Koden skal nok tilpasses lidt.

Documents("Status.doc").HasRoutingSlip = True
With Documents("Status.doc").RoutingSlip
    .Subject = "Status Doc "
    .AddRecipient Recipient:="modtager1@post.dk"
    .AddRecipient Recipient:="modtager2@post.dk"
    .Delivery = wdAllAtOnce
End With
Documents("Status.doc").Route
Avatar billede jkrons Professor
02. december 2002 - 09:50 #4
Fro hver modtager skal der tilføjes en
.AddRecipient linie.
Avatar billede jkrons Professor
02. december 2002 - 09:55 #5
Rettelse:

Se på denne kode, ikke den føste, der netop forudsætter at dokumentet er gemt:

Activedocument.HasRoutingSlip = True
With Activedocument.RoutingSlip
    .Subject = "Her skal emenet stå"
    .AddRecipient "modtager1@post.dk"
    .AddRecipient "modtager2@post.dk"
    .Delivery = wdAllAtOnce
End With
Activedocument.Route
Avatar billede jkrons Professor
05. december 2002 - 10:37 #6
Kunne du bruge forslaget?
Avatar billede jaap19 Nybegynder
06. december 2002 - 15:36 #7
jeg ved stadig ikke hvordan. skal jeg sætte den ind i html koden for knappen? eller hvordan
Avatar billede jkrons Professor
07. december 2002 - 10:54 #8
HTML kode?  Så er jeg ikke med mere!

Talte vi ikke om et Word-dokument?
08. december 2002 - 11:48 #9
det lyder som en besværlig måde at gøre det på. er der en særlig grund til at det skal gøres sådan??
ellers er der andre og mere enkle metoder
Avatar billede jaap19 Nybegynder
10. december 2002 - 15:53 #10
hvordan?
Avatar billede jkrons Professor
10. december 2002 - 16:01 #11
Lav en kommandoknap i dit dokument. Indsæt min kode på knappen ved at højreklikke og vælge Vis programkode. Min kode skal indsættes mellem de linier, der vises. Emne og modtagere skal udfyldes korrekt i koden.