Avatar billede lizard- Nybegynder
29. november 2002 - 09:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder \ i et script

det er godt nok normal asp jeg har set det i... mne jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det betyder, da det hjælp jeg har fået indtil har været svært at få til at virke...
Avatar billede lizard- Nybegynder
29. november 2002 - 09:40 #1
hm..
Avatar billede medions Nybegynder
29. november 2002 - 09:44 #2
\ betyder ingenting... Der hvor du har set det er sandsynligvis her på eksperten, hvor du har kigget på nogle ældre koder! -Det er en fejl fra ekspertens side.. Der hvor der står \ er der hvor der er et " eller ' tegn!

Ellers bruger du det kun hvis du koder JavaScript hvis du vil benytte dig af tegnene!

//>Rune
Avatar billede sthen Nybegynder
29. november 2002 - 10:30 #3
//>Rune

Korrekt, men ligeså er det f.eks. med php.

Hvis du skal udskrive et dollartegn til skærmen (f.eks.) er du også nødt til at sætte en backslash foran, da scriptet ellers tror at vi nu skal til at snakke om en variabel, da alle variabler i php jo starter med dollartegnet.

Altså udskriv et dollartegn hedder i php:
\$
Avatar billede sthen Nybegynder
29. november 2002 - 10:31 #4
eller hvis vi skal være helt firkantede:
echo "\$";
Avatar billede sthen Nybegynder
29. november 2002 - 10:31 #5
Det var vel egentlig en slags svar
Avatar billede burningice Nybegynder
29. november 2002 - 10:40 #6
c# bruger det også... \\ = \, \n = new line, \" = " osv
Avatar billede sysrq2000 Nybegynder
09. december 2002 - 15:30 #7
\ er en såkaldt "escape character" der fortæller compileren at det efterfølgende tegn har en anden betydning. F.eks. betyder "\n" i javascript og nogle andre script/programmeringssprog "new line", altså et linieskift.
"Escape characters" er altså de tegn man normalt ikke ser i en tekst f.eks. tab og return. Håber det kunne belyse det lidt.

Mvh.
Johannes Hansen
Avatar billede sysrq2000 Nybegynder
09. december 2002 - 15:30 #8
Svaret herover...
Avatar billede medions Nybegynder
10. december 2002 - 21:16 #9
Thx 4 Poinz

//>Rune