Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
29. november 2002 - 08:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Simpel mysql update

Jeg må vist være træt... hvad er det galt her:

mysql_query("update kunder set navn = $ob_navn, adresse = $ob_adresse, by = $ob_by, postnummer = $ob_postnummer where telefon =$ob_telefon");

?
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
29. november 2002 - 09:00 #1
Og der er lige lidt success med gyffer:

mysql_query("update kunder set navn = '$ob_navn', adresse = '$ob_adresse', by = '$ob_by', postnummer = '$ob_postnummer' where telefon = '$ob_telefon'");
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
29. november 2002 - 09:00 #2
(Den melder ikke om fejl. Den opdatere bare ikke.)
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
29. november 2002 - 09:03 #3
Det plejer at være min "where" der går lidt i kage. I databasen er "telefon" en varchar og "$ob_telefon" er en streng - er det det som giver problemer?
Avatar billede flse Nybegynder
29. november 2002 - 09:06 #4
du kan jo prøve med:

mysql_query("update kunder set navn = $ob_navn, adresse = $ob_adresse, by = $ob_by, postnummer = $ob_postnummer where telefon =\"$ob_telefon\"");

prøv evt. at lave

echo "'" . $ob_telefon . "'<br>\n";

for at teste om ob_telefon er det du forventer (og findes i databasen).
Avatar billede nemeier Nybegynder
29. november 2002 - 09:13 #5
peterlarsen2 har set fejlen, du mangler pinger.

hvis den forsat ikke virker prøv at indsætte
  $sql = "update kunder set navn = '$ob_navn', adresse = '$ob_adresse', by = '$ob_by', postnummer = '$ob_postnummer' where telefon = '$ob_telefon'";
  mysql_query( $sql );
  print $sql;
  print mysql_error();
istedet for dit kald, og vis svaret i denne gruppe.
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
29. november 2002 - 09:13 #6
Nope opdatere stadig ikke og ob_telefon findes skam.
Avatar billede francodavid Nybegynder
29. november 2002 - 09:15 #7
Det by der der er reserveret i MySQL....
Avatar billede francodavid Nybegynder
29. november 2002 - 09:17 #8
Sådanne:
UPDATE kunder SET navn = '$ob_navn', adresse = '$ob_adresse', town = '$ob_by', postnummer = '$ob_postnummer' WHERE telefon ='$ob_telefon'
Bemærk by nu hedder town. Jeg ved man kan bruge by som felt navn, men hvordan kan jeg ikke huske, se evt i phpmyadmin scriptet.
Avatar billede francodavid Nybegynder
29. november 2002 - 09:24 #9
Hmmm, ser ud til der bare skal pinger om:
UPDATE kunder SET navn = '$ob_navn', adresse = '$ob_adresse', 'by' = '$ob_by', postnummer = '$ob_postnummer' WHERE telefon ='$ob_telefon'
Ved ikke om det virker....
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
29. november 2002 - 09:27 #10
min helt ;). Jeg mindes faktisk det med by.... takker nu spiller det
Avatar billede francodavid Nybegynder
29. november 2002 - 09:29 #11
Velbekommen... virkede det sidste?
Avatar billede peterlarsen2 Nybegynder
29. november 2002 - 09:43 #12
det andensidste virker fint
Avatar billede francodavid Nybegynder
29. november 2002 - 09:44 #13
Ja, men det vat nu mere om 'by' virkede:)) Ville ikke teste hvis du havde, så kan man jo bruge den en anden gang:)