Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. november 2002 - 06:57 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan kan det være?

Jeg har en kammerat, han har en 900 Mhz AMD (tror nok det er en thunderbird), han har 512 MB ram, og ca 100 GB harddisk.

Jeg har en 1500 Mhz P4, på et Aopen AX4BS bundkort, med 768 MB SDRAM, og ca 150 GB.

Vi begge har installeret SETI, det der program som leder efter liv i rummet, hans maskine tager i gennemsnit 13-15 timer om at lave en pakke, og det er alt imens han spiller Quake3, laver sine egne film fra quake om til Divx, surfer, og alt mulig andet.

Min maskine derimod, tager langt over 24 timer for at lave en pakke ved SETI, hvor jeg har mødt andre mennesker, som måske har 200 mhz mere end mig, som kun tager 6½ time om det samme...

Jeg er temlig fortvivlet, jeg gik og troede at jeg havde fået en computer som var okay hurtig, men selv en 900 mhz er hurtigere end min... Nogen som kan kommme med en grund, eller en løsning, udover at jeg skal købe en ny prosessor?

Jeg har lige nyformateret begge computer til WinXP, før havde jeg win2k, mens han havde WinXP, og der havde vi samme resultat, så det har ikke noget med OS at gøre mener jeg...
Avatar billede jinxit Nybegynder
29. november 2002 - 07:01 #1
Det er nok et spørgsmål om processorarkitektur...

...rygtet siger, at AMD er lidt længere fremme i skoen mht. deres FPU (Floating-Point-Unit)... men ellers har jeg ingen forslag.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2002 - 07:02 #2
Det er ikke alle pakker der er lige store! Jeg køre for eksempel et cancer forsknings program. Nogle gange kan maskinen tygge på en pakke i dagevis oandre gange tager det kun et par timer!
Avatar billede pizzaking Nybegynder
29. november 2002 - 07:28 #3
der er også forskel ppå hvilken seticlient du bruger
commandline clienten er ppå min computer (amd xp1700, 256mb ram) ca. 1½ time hurtigere end GUIen... Også hvis du dertil ligger at du har GUIen til at rendere alt det grafik, så skal den nok komme derop af...
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2002 - 09:10 #4
Derer arkitetur som jinxit sger, front side bushastighed, cache størrelse og clockhastighed, disk læsehastigheder osv osv.

Problemet nor du sammenligher amd og intel er at de faktisk ikke kan sammelnignes, det afhænger helt af jobbet. Åbenbart ligger seti datagrammerne bedre til en amd end til en intel, men du kan sagtens finde andre programmer der viser det omvnedte
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. november 2002 - 10:39 #5
pizzaking> hvor ligger den commandline SETI? Jeg vil nemlig gerne se om det hjælper.... Lige et hurtigt spørgsmål, generelt, hvad er så det bedste at køre med?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. november 2002 - 10:46 #6
pizzaking> hvor ligger den commandline SETI? Jeg vil nemlig gerne se om det hjælper.... Lige et hurtigt spørgsmål, generelt, hvad er så det bedste at køre med?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. november 2002 - 10:48 #7
pizzaking> hvor ligger den commandline SETI? Jeg vil nemlig gerne se om det hjælper.... Lige et hurtigt spørgsmål, generelt, hvad er så det bedste at køre med?
Avatar billede pizzaking Nybegynder
29. november 2002 - 11:56 #8
den bedste som i den hurtigste? så er det commandline udgaven..
den ligger under downloadsektionen påå setiathome.ssl.berkeley.edu
Avatar billede pizzaking Nybegynder
29. november 2002 - 11:58 #9
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. november 2002 - 12:32 #10
begynd med at hente taskinfo2002 fra http://www.iarsn.com/taskinfo.html for at se om den ligger som den skal. Jeg har set P4-cpuer som kun scorede 20-40% i nogle deltests (især cache-testen). Jeg tror der kan være lusk med kombintionen af PC133 ram og den 400psb som dit mobo tilsyneladende har.