Avatar billede jhoumann Nybegynder
28. november 2002 - 23:21 Der er 7 kommentarer

Ressource not Allowed

Har installeret: Framework, web-matrix, SDK på maskine med Data Access Component 2.7 og IIS.
Service-packs installeret.

Når jeg forsøger at køre et lille tutorial-ex., der skulle skrive welcome 7 gange, vises først siden som den skal. (det vil sige den kan godt "forstå" extension .aspx)
Når jeg trykker submit får jeg fejlen:

The page cannot be displayed
The page you are looking for cannot be displayed because the page address is incorrect.

Please try the following:

If you typed the page address in the Address bar, check that it is entered correctly.

Open the localhost home page and then look for links to the information you want.
HTTP 405 - Resource not allowed
Internet Information Services
---------------------------------------------

Koden kan ses herunder:
<%@ Page Language="C#" %>
<html>
<head>
  <link href="intro.css" rel="stylesheet" />
</head>
<body>
    <center>
        <form action="intro2.aspx" method="post">
            <h3>Name:
                <input id="Name" type="text" />
                Category:
                <select id="Category" size="1">
                    <option selected="selected">psychology</option>
                    <option>business</option>
                    <option>popular_comp</option>
                </select>
            </h3>
            <input type="submit" value="Lookup" />
            <p>
                <% for (int i=0; i <8; i++) { %><font size="<%=i%>">Welcome to ASP.NET </font>
                <br />
                <% }%>
            </p>
        </form>
    </center>
</body>
</html>
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. november 2002 - 23:54 #1
Man kan da ihvertfald undres lidt over at dit form-tag ikke ser således ud:
<form runat="server" id="myForm">
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. november 2002 - 23:56 #2
Må man spørge hvor du har dette tutorial-eksempel fra? Koden er 95% ASP og 5% ASP.NET. Måske du skulle overveje en anden tutorial der har forstået principperne og værktøjerne i ASP.NET bedre.
Avatar billede odegaard Nybegynder
29. november 2002 - 00:17 #3
Blot et eksempel på hvordan jeg ville gribe det an. Bemærk hvordan kode og html er adskilt:

<%@ Page Language="C#" %>

<script runat="server" >

void Page_Load(Object sender, EventArgs e) {
  string[] txt = new string[7];
  string[] categories = new string[3];
  categories[0]="psychology";
  categories[1]="business";
  categories[2]="popular_comp";

  repHej.DataSource=txt;
  DataBind();
  Category.DataSource=categories;
  Category.DataBind();
}

</script>

<html><body>
<form id="myForm" runat="server">

<h3>Name:
<asp:Textbox id="Name" runat="server" />
Category:
<asp:DropDownList id="Category" runat="server"/>
</h3>
<asp:Button text="Lookup" runat="server" />
<p>
<asp:Repeater id="repHej" runat="server">
  <ItemTemplate>
    <font size="<%# Container.ItemIndex %>">Welcome to ASP.NET </font><br />
  </ItemTemplate>
</asp:Repeater>
</p>
</form>
</body></html>
Avatar billede jhoumann Nybegynder
29. november 2002 - 08:43 #4
Eksemplet er fra følgende tutorial: http://www.asp.net/tutorials/quickstart.aspx
og skulle være anbefalet i et andet indlæg her på Eksperten.
Samme eksempel kører fint på det site.

Grundlæggende set tror jeg ikke det er selve koden der er problemet, da jeg har "stjålet" andre, med samme resultat.
Jeg mener det har noget at gøre med min opsætning af IIS.
Avatar billede jhoumann Nybegynder
29. november 2002 - 08:48 #5
Jeg har nu prøvet dit eksempel, og der sker blot dét at jeg får vist : Name: Category:
Welcome to ASP.NET
.som er ledetekster.

MVH
JH
Avatar billede odegaard Nybegynder
29. november 2002 - 12:02 #6
Hvad står der i din genererede HTML-source ? Er denne identisk med din server-kode?

/Morten
Avatar billede cms Nybegynder
30. november 2002 - 18:19 #7
Kan det ikke være fordi du kalder den Default.aspx? Så vidt jeg ved tillader IIS/asp.net ikke at man poster til en sti som fx:
http://hej.dk/hej/
Men godt:
http://hej.dk/hej/hej.aspx
Så kald filen med filnavnet, fx sådan:
http://hej.dk/hej/Default.aspx