Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
28. november 2002 - 14:34 Der er 12 kommentarer

Julekonkurrence - skal kun være muligt, at deltage 1 gang

Jeg er ved, at lave en lille julekonkurrence!

Den besøgende skal her løse en lille opgave/spil og trykke besvar!

Herefter skal det ikke være muligt længere for denne bruger (IP), at deltage i konkurrencen.

Hvordan gøres dette? Er helt blank hvad angår programmering. Kunne forestiller mig noget med cookies, med ved ikke hvordan det gøres. - Skal bruge svar hurtigst muligt - da 1. december er meget snart!
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
28. november 2002 - 14:38 #1
du laver en cookie og ip log også tjekker du begge ting det burde være rimelig sikkert
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
28. november 2002 - 14:39 #2
Kunne som sagt godt forestille mig, at der skulle bruge cookies, men ved ikke hvordan jeg bruger dem/programmere dem...
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
28. november 2002 - 14:40 #3
Der er ingen login formular - så den skal kunne genkende computerens ip - når .asp-filen åbnes med spillet.
Avatar billede donwang Nybegynder
28. november 2002 - 14:42 #4
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
28. november 2002 - 15:06 #5
Det er fint med tutorials, men jeg har ikke så meget tid!
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
28. november 2002 - 15:28 #6
I må endelig sige til, hvis 150 ikke er point nok til, at I vil besvare spørgsmålet?
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
28. november 2002 - 16:16 #7
Tjah.
Altså jeg vil lige sige, at der godt kan være flere brugere om samme ip. Her i min by er der i hvert fald en del. Så du vil nok få klager over at du gør sådan at den ip ikke kan bruges mere. Det kan løses af cookies som den ligger ned på din computer. Men dem kan du jo så selv slette. Så jeg ved ikke rigtigt.
Men du kunne evt. oprette en database (måske en overdrivelse at lave det) eller et tekstdokument hvor du opbevarer ip-adresserne, og så går ind og checker om de eksisterer.

Det skulle være meget muligt at lave.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. november 2002 - 17:21 #8
Hvis jeg skulle lave en sikker jul konkurrence, så ville jeg klart anvende en tilmelding via email. Dvs. der bliver sendt en email til brugeren, når de tilmelder sig spillet. Derefter skal de bekræfte via den email, når de skal spille spillet. Når spillet er slut, nå kan de ikke længere anvende den samme email adresse.
Men denne metoder er ikke mere sikker end de andre, men det var bare mit bud.

/per
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
28. november 2002 - 17:34 #9
Hej jeg vil tro du kan bruge dette !?

Response.buffer=True
Session.LCID = 1030
strIp = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
strDato = now
strSQL = "Insert into tbl_statistik(Ip, Tidspunkt) VALUES ('" & strIp &"' , #"& strDato &"#)
Avatar billede greatdane Nybegynder
28. november 2002 - 17:41 #10
Men som tidligere nævnt: Dette gælder kun for folk med fast IP-adresse.  Alle andre får som regel ny IP-adresse, hver gang de kobler sig på nettet, og derved kan de deltage igen, mens andre får den gamle adresse og derved bliver udelukket fra deltagelse...  Ideen med registrering er den bedste.
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
28. november 2002 - 19:56 #11
Man kunne også samle disse 3 ting i et.

Men jeg forstod det som om, at man ikke måtte skulle tilmelde sig noget? Er det rigtigt?
Avatar billede mit_navn_er Nybegynder
29. november 2002 - 08:02 #12
Jeg ved ikke om det nødvendigvis skal være IP, men det er rigtigt at man ikke skal tilmelde sig, men kun kan forsøge 1 gang.