Avatar billede jing Nybegynder
28. november 2002 - 09:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

linieskift forsvinder i min form!?

jeg har et fritekstfelt i en form som jeg gemmer i en acces db

når jeg henter teksten ud igen er alle linieskift væk

hvordan gemmer jeg dem - en simpel asp/vbscript funktion?
Avatar billede sostack Nybegynder
28. november 2002 - 09:43 #1
replace($fritekst, vbCrLf, "<br>") før du indsætter i database
Avatar billede jing Nybegynder
28. november 2002 - 09:52 #2
hmmm får fejlen:
"Der kan ikke bruges parenteser ved kald af en Sub"
Avatar billede jing Nybegynder
28. november 2002 - 09:56 #3
aaaah - skulle bare lige smide den det rigtige sted - og skrive formfeltet istf "$fritekst"

det er vist tidligt på dagen :-)

tak for hjælpen
Avatar billede burningice Nybegynder
29. november 2002 - 13:00 #4
sostack>> der er vist en der er for meget inde i php... fyyy ;)
Avatar billede sostack Nybegynder
29. november 2002 - 13:04 #5
Du har ret 'fessor, men det fik ham til at indse, at han skulle skifte til sit eget feltnavn! Den havde du nok ikke set hva'?
Avatar billede burningice Nybegynder
29. november 2002 - 13:45 #6
sostack>> joda... min bemærkning var heller ikke rettet på at du havde brugt $fritekst istedet for hans formfeltnavn, men mere at asp er bedre end php... ;) dog er asp.net det bedste !!
Avatar billede sostack Nybegynder
29. november 2002 - 14:18 #7
'fessor >> I Rusland hedder det ASP.NJET ;-}
Avatar billede burningice Nybegynder
29. november 2002 - 14:38 #8
... og php er et farligt drug http://www.bbspot.com/News/2000/6/php_suspend.html :P