Avatar billede kenniclub-p Nybegynder
27. november 2002 - 22:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forkert i koden

Jeg har kodet et asp script til www.club-p.dk/send.asp men når jeg trykker send skriver den

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/send.asp, line 48

hvad har jeg gjort forkert
Avatar billede kenniclub-p Nybegynder
27. november 2002 - 22:54 #1
<%
Response.Buffer = False
%>
<html>

<head>
<title>Nyhedsbrev</title>
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
</head>

<body BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000">
<BR><BR><DIV STYLE="text-align:center"><FONT FACE="Verdana, Tahoma, Sans-Serif" SIZE="2">Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få at vide,<BR> når der sker noget på club-p.dk </font>

<BR><BR>
<DIV STYLE="text-align:center">
<%
if request("mode") = "send" then

strAfsender = "Nyhedsbrev"

strMailServer = "mail.club-p.dk"

'*******************************************

        Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
        JMail.ServerAddress = strMailServer

        ' Email konfig
        JMail.Charset = "iso-8859-1"
        JMail.ContentTransferEncoding = "8bit"

        ' Email indhold

        JMail.Sender = strAfsender
        JMail.Subject = "Tilmelding"
        JMail.AddRecipient request("email")
        JMail.Body = request("navn")&" - "&request("adresse")

        ' 1 = høj
        ' 3 = normal
        ' 5 = lav

        JMail.Priority = 3

        ' Afsendelse af email

        JMail.Execute
        set JMail = nothing

    response.write "<center><FONT FACE='Arial' SIZE='2' COLOR='#000000'><STRONG>Tak for din tilmelding.</STRONG></FONT><BR></center>"

else
%>
<div align="center"><center>

<table BORDER="0">
  <tr>
    <td><form action="send.asp" METHOD="POST">
      <input type="hidden" name="mode" value="send">
    </td>
  </tr>
  <input TYPE="HIDDEN" NAME="email" Value="club-p@club-p.dk"> </td>
  <tr>
    <td ALIGN="RIGHT" VALIGN="TOP">Navn: </td>
    <td ALIGN="LEFT"><input type="text" NAME="navn" size="20"> </td>
  </tr>
  <tr>
    <td ALIGN="RIGHT" VALIGN="TOP">Email: </td>
    <td ALIGN="LEFT"><input type="text" NAME="adresse" size="20"> </td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp; </td>
    <center><input type="submit" value="Tilmeld" class="buy_knap"></center></form></td>
  </tr>
</table>
</center></div>
<%
end if

Response.Write "</body></html>"

%>

her er koden kan i ikke rette i den så den virker
Avatar billede wilweb Nybegynder
27. november 2002 - 23:13 #2
er du sikker på at det er den rigtige server og at du har lov til at sende igennem den?
strMailServer = "mail.club-p.dk"
Avatar billede sostack Nybegynder
27. november 2002 - 23:27 #3
Nogle mailservere kræver at en POP3-konto/bruger er valideret før de vil sende via SMTP p.g.a. relay-restriktioner
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. november 2002 - 09:16 #4
Her er hvad fejlen kan være:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'
The message was undeliverable. All servers failed to recieve the message

The mailserver(s) you specified either weren't set up to receive emails from your webserver or you didn't enter a valid mailserver. You must enter the full name or IPaddress, you can't just enter the network name of your mailserver. Also, some systems prefer if you specify port, which usually is 25.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
28. november 2002 - 14:47 #5
strAfsender = "Nyhedsbrev"

Prøv at rette det til en valid e-mail adresse, som du bruger til at sende e-mails fra. Altså brugernavn@club-p.dk eller sådan noget.

Som de andre skriver, er der tit relay-restriktioner på SMTP-tjenesten, men hvis afsenderen er kendt, burde der ikke være problemer.
Avatar billede kenniclub-p Nybegynder
28. november 2002 - 15:34 #6
har selv fundet fejlen