Avatar billede bennybit Nybegynder
13. oktober 2000 - 20:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Giver det problemer at benytte W3C\'s DTD = Strict?

Jeg vil gerne kode korrekt efter gældende foreskrifter, men er kommet i tvivl om en række koders anvendelighed i gængse browsere.

Det med \"sikre\"/gamle koder fx <CENTER> v.s. <DIV STYLE=\"text-align:center\"> får mig til at stille dig et par ganske korte, men relevante spørgsmål:

Spg. 1
Er der endnu for dårlig browserunderstøttelse til at det reelt er \"fin og praktisk kode\", at jeg lader alle mine dokumenter opfylde W3C\'s \"DTD = strict\" - giver det kort og godt nogle brugere problemer, at jeg forsøger at følge W3C\'s linier?

Spg. 2
Hvad er den gængse erfaring med brug af følgende koder: <TD WIDTH=\"20\"> v.s. <TD STYLE=\"width:20\"> samt de <COLGROUP> & <COL>?

Vil også kunne \"fravistes\" nogle points, såfremt der kan gives et godt link til en seriøs kilde, der behandler dette emne!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
13. oktober 2000 - 21:10 #1
Hvis du virkelig vil gøre dig den umage, så har du også fortjent et godt link :-)

http://www.blooberry.com/indexdot/index.html

han er extremt god til at få alle browser-særheder og versioner bundet ind i forklaringerne
Avatar billede bennybit Nybegynder
13. oktober 2000 - 21:56 #2
>> hatecaps:

Jeg vil undersøge linked nærmere.

Går du selv ind for DTD = \"Transitional\" aht. generel understøttelse?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
14. oktober 2000 - 08:46 #3
det kan jeg ikke påstå. Da jeg startede op som web-designer gjorde jeg mig stor umage med at overholde den gængse standard, men efter mange skuffelser hvor en side alligevel tog sig ens ud i browseren, mistede jeg noget af lysten til det. Heldigvis for mig laver jeg nu næsten udelukkende intranet web-design for firmaer, hvor jeg ved på forhånd præcist hvilken browser der bruges af alle brugerer, eller jeg kan sige dem at de skal bruge den og den browser :-)

Dette skal dog opfattes som om jeg prøver på at få dig til at glemme DTD, W3C o.s.v.
Jeg har stor respekt for folk som dig der gerne vil gøre det rigtigt, og jeg håber du har bedre held med at få det til at køre godt end mig :-)
Avatar billede bennybit Nybegynder
14. oktober 2000 - 08:59 #4
>> hatecabs;

OK.

Jeg hælder nok MEGET snart til Transitional-siden, men med et konstant blik på virkelighedens opfattelse af standarden...hvis du kan følge mig.

CSS benytter jeg fremover KUN til at undgå ufleksibel \"hardcode\", og ikke længere til eks. <TD STYLE=\"width:100\">, der er lige så hardcoded som <TD WIDTH=\"100\">, hvor sidstnævnte tilmed er hurtigere er mere udbredt (endnu).

Tak for dialogen!

Et imponerende værk ham blooberry har strikket sammen, må jeg sige!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
14. oktober 2000 - 18:07 #5
selv tak :-)

og ja, jeg bliver lige imponeret hver gang jeg jeg besøger indexDOThtml.