Avatar billede thebigzzz Nybegynder
27. november 2002 - 16:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

replace et enter indtast i access

henter noget ind fra en database, og requester så noget ud fra noget i den sådan her:
<%response.write " "&rs("download")&""%>

well, teksten bliver totalt sammensat så der ingen enter indtastninger kommer...

Så ville jeg gerne lave så at hvis det var at der var et enter indtastning i access, så skulle den replace det med et <br> eller lign....

hvordan kan jeg gøre dette?
Avatar billede soes Nybegynder
27. november 2002 - 16:37 #1
<%
Response.write(" " & Replace(Rs("download"), vbcrlf, "<br>"))
%>
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
27. november 2002 - 16:45 #2
den virker ikke... laver ingen linieskift...
Avatar billede soes Nybegynder
27. november 2002 - 16:50 #3
Det er den kode jeg normalt bruger hvis jeg skal lave linieskift. Du kan evt. proeve med Cstr() omkring dit recordset, men jeg tror ikke at det goer nogen forskel.

<%
Response.write(" " & Replace(CStr(Rs("download")), vbcrlf, "<br>"))
%>
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
27. november 2002 - 16:58 #4
heder et enter indtast (linieskift) vbcrlf i access når man henter det ud?
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
27. november 2002 - 16:59 #5
ingen af metoderne virker nemlig :(
Avatar billede soes Nybegynder
27. november 2002 - 17:09 #6
hvis det er VbScript du skriver i saa hedder et linie skift vbcrlf. Du kan evt. se noget om vbscript konstanter her:
http://activedeveloper.dk/iishelp/vbscript/htm/vsconstring.htm
Avatar billede stoney96 Nybegynder
28. november 2002 - 09:19 #7
Når du skal skrive siden ud brug da

response.write replace(rs("MyText"), VbCr, "<BR>")

-- Det virker 100%....!