Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:29 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Hvordan hulan?

Hey.. Ville høre om det er muligt at lave en server til spil (i dette tilfælde counter-strike) på sin egen computer? Altså en som man kan spille online på med vennerne... Hva skal man bruge, og hvordan skal man sætte det op?
Er computer og linje meget nødvendigt? Ved godt jeg er newb men please svar, og lad være med at flame mig!

Min pc:
Window xp pro.
1337mhz Athlon Thunderbird
128 DDR ram
60Gb harddisk
^^ Er der mere I skal vide?

Linje: 3xx/532 eller oxo er det 5xx/532 ... Er det meget vigtigt?<--

Den skal ikke være oppe hele tiden, og skal bare kunne trække en 4-6 spillere, helst uden lag!
Avatar billede fun22 Nybegynder
27. november 2002 - 15:31 #1
Du skal bare have en fast ip og så skal servere køre dedikeret
Avatar billede initializing Nybegynder
27. november 2002 - 15:32 #2
Med 5 spillere kan du klare dig med en 256/256... Du burde måske overveje mindst 256 RAM ellers ser det fint ud.
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:33 #3
ok.. hvilke programmer skal jeg bruge og hvordan?
Avatar billede initializing Nybegynder
27. november 2002 - 15:33 #4
Fun22: Da ikke hvis han SELV skal spille? Så skal den ikke være dedikeret.. Fast IP er sådan set lige meget da det kun er ham og hans enner.. Han skal bare fortælle dem IP'en hver gang..
Avatar billede nacl Nybegynder
27. november 2002 - 15:34 #5
Smukkere og enklere kan det vist ikke siges...
Avatar billede fun22 Nybegynder
27. november 2002 - 15:34 #6
ok
Avatar billede nacl Nybegynder
27. november 2002 - 15:35 #7
Hmmm... Det er smart at have den til at køre dedikeret!
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:35 #8
ja jeg vil oxo gerne selv kunne være der.. men stadig max 6spillere... hvilke programmer skal jeg bruge, og nogen der ved hvordan jeg sætter det op?
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 15:38 #9
counterstrike

multiplayer... lav server... bummelum...

:oD
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:39 #10
arh.. mon det er nok? og hvis jeg laver lan.. så kan jeg vel ikke connecte online ??
Avatar billede fun22 Nybegynder
27. november 2002 - 15:40 #11
counterstrike - internet - create
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:41 #12
hmm ok.. :D .. prøver jeg... altså.. jeg troede bare man skulle have en MASSE fis for at kunne gøre det
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 15:42 #13
du skal have en offentlig IP... eller mulighed for at route port 27015 ned til  din maskine.

det er sådan set det.
Avatar billede nacl Nybegynder
27. november 2002 - 15:43 #14
hmm... kører du med router?
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:44 #15
nop... katastrofenet er min opkobling, så jeg har ikke nogen router
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 15:46 #16
katastrofenet...

:o|

hvordan ser det ud med dine IP adresser? har du offentlig? statisk? dynamisk?
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:46 #17
ehm?
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:46 #18
tror det er en offentlig
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 15:48 #19
fino

så er der ingen problemer...

:o)
Avatar billede nacl Nybegynder
27. november 2002 - 15:48 #20
ok... så ville det nemmeste når du som du selv siger er noob være at undersøge de forskellige commands til CS:
http://csnation.counter-strike.net/view.php/csinfo/commands.csn
Derefter bare køre Internet - Create og sætte den op.
Hvis du vil vide hvad din ip er så prøv www.myip.dk
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:50 #21
hvordan finder jeg ud af Hvilken port jeg har i cs? der er vist en del forskellige: 27015 27000 27100
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 15:51 #22
27015 er standard porten som dine venner skal forbinde til dig på

méd mindre du definerer andet, så er det port 27015
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 15:52 #23
ok
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 16:10 #24
ej nu gik det da helt galdt.. afinstallerede mine bots, da jeg ikke kunen lave uden de joinede.. og nu er ALLE mine custom games væk, og jeg kan kun lave HL games
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 16:22 #25
så-... virker igen :D
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 16:26 #26
;o)
Avatar billede xhrip Nybegynder
27. november 2002 - 17:35 #27
hmm.. den kan trække 4personer og så begynder den at lagge.. hvad kan man gøre for at den kan trække mere?
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 19:25 #28
kør din server som dedicated...

gør din maskine hurtigere...

har du ikke fået svar nok nu?
Avatar billede anuseren Nybegynder
27. november 2002 - 19:25 #29
Linje: 3xx/532 eller oxo er det 5xx/532 ... Er det meget vigtigt?<-- ja det er det!
Avatar billede xhrip Nybegynder
28. november 2002 - 14:30 #30
jeg kan da ikke selv spille med når den kører deticated... det er jo knap så fedt...

men altså min linje er 5xx/5xx .. og nu kan den køre 6personer... ink. mig selv.. og det er fintfint! Tak for hjælpen
Avatar billede anuseren Nybegynder
28. november 2002 - 14:38 #31
det siger sig selv du ikke selv kan spille når du puter kører som dedicated...

installer linux... kør en server... så kan du hoste flere.
Avatar billede nacl Nybegynder
29. november 2002 - 00:19 #32
Hvad er det da for noget ævl... man kan saktens køre dedicated og spille selv,  man skal bare sætte den dedicatede server til at bruge en anden port end lige 27015
... Kom nu ind i kampen!

-Nacl
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. november 2002 - 00:20 #33
nacl

prøv at fatte noget evt?

hvis du har 1 computer, og du sætter den som dedicated server... kan du så spille på den?

godt så.
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. november 2002 - 00:21 #34
hvor meget cpu kraft m.m er det lige det tager at køre en dedicated server, samt linie, samt oven i det køre en cs client...

tpd
Avatar billede nacl Nybegynder
29. november 2002 - 15:34 #35
Anuseren.. du aner ikke hvad du snakker om... Jeg har gjort det før, jeg har gjort til store LAN.. Jeg har sågar kørt to dedicatede servere og samtidig spillet selv... Altsammen med 900 mhz T-bird og 512 mb sdram...
Hvis man sætter serveren til at køre på port f.eks 27000 virker det fint, og man kan selv connecte.
Du tager muligvis fejl af ordet dedicated. Det betyder bare at man ikke har en client til at køre på serveren.
Avatar billede anuseren Nybegynder
29. november 2002 - 15:43 #36
nacl

jeg ved udemærket godt hvad jeg snakker om

men jeg vil gerne se dig køre 2 lagfri dedicatede serverem samt 1 klient på 900MHz T-bird...

tpd
Avatar billede nacl Nybegynder
01. december 2002 - 21:39 #37
det er lykkedes... og jeg er ikke den eneste.
Den kørte sågar til et stort LAN i ikast (U.T.P.) i 2001 med 360 deltagende.

Hvad skal jeg sige for at overbevise dig? sende dig en togbillet og en overnatning hos mig så du kan opleve "fænomenet" - Nej vel?

-Nacl