Avatar billede bagh Nybegynder
27. november 2002 - 15:19 Der er 6 kommentarer

"løbende" sidetal i indholdsfortegnelsen...

Hej derude :-D  Jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe lidt.  Jeg sidder tit og laver dokumenter (word 2000) med en indholdsfortegnelse med reference (angivet som sidetal) til en given side.  Det jeg mangler er en fidus til at få sidetallene i indholdsfort. til at blive opdateret løbende hvis man eks. laver tilføjelser et givent sted i dokumentet (så det der f.eks. stod på side 12 nu ligger på side 14 og uden at jeg manuelt skal rette retter det sig selv....)  Håber det er beskrevet godt nok.
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. november 2002 - 15:26 #1
1) Du søger for at alle dine afsnit bliver nummeret autimatisk:

Overskrifterne sørger du fx. bliver markeret som TYPOGRAFI: Overskrift 1.
Derefter trykker du på OPSTILLING MED TAL OG BOGSTAVER - stadig mens den er markeret.

Hvis du gør det rigtigt, så bliver dine afsnit nummereret automatisk. Check det lige førs :o)

2) Derefter går du hen på side 1 i dit dokument (eller hvor du nu vil have indholdsfortegnelsen) og vælger INDSÆT >> INDEX >> Fanebladet INDHOLDSFORTEGNELSE.

Så laver Word helt automatisk din indholdsfortegnelse. Du styrer hvordan du vil have den til at se ud.

Simpelt, når du har prøvet det en gang eller to.

Ovenstående er baseret på Word 2000, men der er vist ikke så stor forskel lige på den del.

/Rob
Avatar billede dla Praktikant
27. november 2002 - 15:26 #2
Jeg mener bestemt den selv opdaterer. Hver du vil udskrive spørger den om den skal opdatere, og så kan man jo bare svare ja.
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. november 2002 - 15:27 #3
Huske at køre stavekontrol: autimatisk = automatisk :o)

Når du har lavet ændringer i dit dokument skal du lige hen i indholdsfortegnelsen og højreklikke på den, og vælge OPDATER FELT.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. november 2002 - 15:28 #4
dla >> Jeg tror at bagh har lavet indholdsfortegnelsen manuelt.

/Rob
Avatar billede bagh Nybegynder
27. november 2002 - 15:31 #5
Fint, mange tak for forslagene.  kigger på det og vender frygteligt tilbage hvis det er :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2002 - 11:55 #6
Når du nu har skrevet en del på dit dokument og flyttet rundt på afsnitene, bliver du nød til at opdatere. Det sker ikke automatisk. Det gør du ved at højreklikke på din indholdsfortegnelse og vælg "opdatere felt" og herefter "opdatere alt", så vil indholdsfortegnelse bliver opdatere og passe til de ændringer du har foretaget.

En god ide derudover er at du lave tvugen sideskift, så du ikke skal sidde og rette resten af dokumentet til bagefter...