Avatar billede jeppea Nybegynder
27. november 2002 - 13:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Placere en sprite forrest.

Jeg har lavet en movie med nogle "dragable sprites". Dem har jeg lavet en slags "fake-3d-effekt" på. Det virker således at de bliver mindre jo højere oppe på skærmbilledet de befinder sig og skalerer større igen når man de befinder sig lavere.
Problemet er at de sprites som har det højeste nummer automatisk er forrest. Det betyder at en sprite som er lille (og dermed langt væk) kan ligge foran en sprite som er stor (og dermed tæt på). Det ser ikke så godt ud. Med lingo kan jeg selvfølgelig prøve at bytte om på mine sprites numre for at få dem til at ligge i de rigtige lag. Det er bare ikke så godt (i bedste fald mega-besværligt) fordi så fucker resten af min lingo kode op...

Er der nogen som kan se en løsning?
Avatar billede medieroed Praktikant
27. november 2002 - 16:44 #1
Du skal bruge locZ
ex:

on mousedown
sprite(whatever).locz = 1000

evt kan du sætte koden ind i scriptet til din dragable sprites

håber det hjælper

Medieroed
Avatar billede medieroed Praktikant
27. november 2002 - 16:44 #2
Du skal bruge locZ
ex:

on mousedown
sprite(whatever).locz = 1000

evt kan du sætte koden ind i scriptet til din dragable sprites

håber det hjælper

Medieroed
Avatar billede jeppea Nybegynder
28. november 2002 - 21:10 #3
Dogh!
Du har helt ret - det er selvfølgelig sådan det skal gøres.
Avatar billede medieroed Praktikant
28. november 2002 - 21:16 #4
takker