Avatar billede evolution Nybegynder
26. november 2002 - 20:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af bruger..

Ja jeg kan ikke få denne side til at virke.. kan i hjælpe mig med at finde fejlene?

___________________________________________________________

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
      <title>Community udviklet af David de Sousa</title>
      <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

<%
                'Forskellig menu alt efter om man er logget ind eller ej
                if session("Nick") <> "" then

if Request.QueryString("mode") = "slet" then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("Profiler.mdb")

Set rs = Conn.Execute("DELETE FROM bruger WHERE id = " & request("id"))
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect("?mode=logaf")

end if

if request("Mode") = "logaf" then
session.Abandon
Response.Redirect("login.asp")
end if

Response.Buffer = True

Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("Profiler.mdb")

                        'Henter brugerens profil
                        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
                        sql = "select * from bruger where brugernavn = '" & Session("Nick") & "'"
                        rs.open sql, conn, 1, 3

                            if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

                                    rs.update
                                    rs("Nick") = Server.HTMLEncode(Request("Nick"))
                              rs("Kode") = Server.HTMLEncode(Request("Kode"))
                                    rs("Scooter") = Server.HTMLEncode(Request("Scooter"))
                                    rs("Motor") = Server.HTMLEncode(Request("Motor"))
                                    rs("Gejl") = Server.HTMLEncode(Request("Gejl"))
                                    rs("Fremtid") = Server.HTMLEncode(Request("Fremtid"))
                                    rs("Billed") = Server.HTMLEncode(Request("Billed"))
                                    rs.update
                                    Response.Write("<b><font color='red'>Dine data er nu Opdateret</font></b><br>")

                            end if
                        %>
<font face="Verdana" size="2"><b>
                        Rediger din profil:</b></font>
                        <form method="post" action="bruger.asp">
                    <table>
                    <tr>
                            <td bgcolor="#Ffffff"><font class="small" face="Verdana" size="2">Brugernavn</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="text" name="Nick"><%=Request("Nick")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bgcolor="#Ffffff"><font class="small" face="Verdana" size="2">Adgangskode</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="password" name="Kode"><%=Request("Kode")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Scooter</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="text" name="Scooter"><%=Request("Scooter")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Motor</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><textarea cols="20" rows="6" name="Gejl"><%=Request("Motor")%></textarea></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Gejl</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><textarea cols="20" rows="6" name="Gejl"><%=Request("Gejl")%></textarea></font></td>
                        </tr>

                    <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Fremtid</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><textarea cols="20" rows="6" name="fremtid"><%=Request("Fremtid")%></textarea></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Billed</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="text" name="Billed" value="http://"><%=Request("Billed")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2">&nbsp;</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="submit" value="Opdater" id=submit1 name=submit1></font><p></p></td>
                        </tr>

                    </table>
                        </form>
                                                <p><font face="Verdana" size="2"><a href="bruger.asp?mode=logaf">Logaf</a>
                                                </font></p>

<font face="Verdana" size="2">

                <%
                rs.close
                set rs = nothing
                %>
                                <% else %>
Du er ikke logget ind</font><p>
<font face="Verdana" size="2">
<a href="login.asp">Login</a></font><% end if %>
___________________________________________________________
Avatar billede evolution Nybegynder
26. november 2002 - 20:57 #1
Glemte lige at sige at mine felter i db'en hedder:
id - Nick - Kode - Scooter - Motor - Gejl - Fremtid - Billed
Avatar billede evolution Nybegynder
26. november 2002 - 21:26 #2
Og denne..
_______________________________________________________________________________

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
      <title>Community udviklet af David de Sousa</title>
      <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>

<%
if session("Nick") <> "" then
Response.Redirect("default2.asp")
else

Response.Buffer = True

'Åbner connection til databasen
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("Profiler.mdb")

'Hvis brugeren har submittet formularen
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

'Tjecker om felterne er udfyld
if (Request.Form("Nick") <> "" AND Request.Form("Kode") <> "") then

'Tilføjer brugeren til databasen
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "select * from bruger where brugernavn = '" & Request("Nick") & "'"
rs.Open strsql, conn, 1, 3

'Tjecker om brugernavnet er optaget
if rs.eof or rs.BOF then

'Tilføjer brugeren til databasen og sender ham/hende til login siden
rs.AddNew
rs("Nick") = Server.HTMLEncode(Request("Nick"))
rs("Kode") = Server.HTMLEncode(Request("Kode"))
rs("Scooter") = Server.HTMLEncode(Request("Scooter"))
rs("Motor") = Server.HTMLEncode(Request("Motor"))
rs("Gejl") = Server.HTMLEncode(Request("Gejl"))
rs("Fremtid") = Server.HTMLEncode(Request("Fremtid"))
rs("Billed") = Server.HTMLEncode(Request("Billed"))
rs("godkendt") = Server.HTMLEncode(Request("godkendt"))
rs.update

Session("Nick") = rs("Nick")
Response.Redirect("default2.asp")
else
'Skriver at brugernavnet er optaget
Response.Write("<b><font color='red'>Navnet er optaget</font></b><br>")
end if

rs.Close
set rs = nothing
else

Response.Write("<b><font color='red'>Der var fejl i dine indtastninger</font></b><br>")
end if

%>
<font face="Verdana" size="2">
Alle felter <b>SKAL</b> udfyldes!<br>
</font>
                <form method="post" action="opret.asp">
                <input type="hidden" value="nej" name="godkendt">
                    <table border="0">
                        <tr>
                            <td bgcolor="#Ffffff"><font class="small" face="Verdana" size="2">Brugernavn</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="text" name="Nick"><%=Request("Nick")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bgcolor="#Ffffff"><font class="small" face="Verdana" size="2">Adgangskode</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="password" name="Kode"><%=Request("Kode")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Scooter</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="text" name="Scooter"><%=Request("Scooter")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Motor</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><textarea cols="20" rows="6" name="Gejl"><%=Request("Motor")%></textarea></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Gejl</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><textarea cols="20" rows="6" name="Gejl"><%=Request("Gejl")%></textarea></font></td>
                        </tr>

                    <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Fremtid</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><textarea cols="20" rows="6" name="fremtid"><%=Request("Fremtid")%></textarea></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font class="small" size="2" face="Verdana">Billed</font></td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="text" name="Billed" value="http://"><%=Request("Billed")%></font></td>
                        </tr>

                        <tr>
                            <td bgcolor="#Ffffff">&nbsp;</td>
                            <td bordercolor="#ffffff"><font face="Verdana" size="2"><input type="submit" value="Opret"></font></td>
                        </tr>

                    </table>
                </form>
<% end if %>
Avatar billede coltau Juniormester
26. november 2002 - 22:28 #3
Hvad er fejlen. ?
Avatar billede famuz Nybegynder
27. november 2002 - 12:46 #4
Hvad fejl er det den kommer med? Mit bud ville være at der er noget galt med access driveren... det er i hvert fald problemet hos mig.
Avatar billede evolution Nybegynder
27. november 2002 - 13:14 #5
Det er det.. her er den:

Siden kan ikke vises
Der er opstået et problem med den side, du forsøger at se, og siden kan ikke vises.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Klik på knappen Opdater, eller forsøg igen senere.

Åbn 131.164.190.27 hjemmesiden, og søg derefter efter hyperlinks til de ønskede oplysninger.
HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var ventet 1.
/opret.asp, line 28

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

Side:
POST 82 bytes to /opret.asp

POST Data:
godkendt=nej&Nick=g&Kode=g&Scooter=g&Gejl=g&Gejl=g&fremtid=g&Billed=http%3A%2F%2Fg

Klokkeslæt:
27. november 2002, 13:14:51

Yderligere oplysninger:
Microsoft Support
_______________________________________________________________________________
Men hvad er det jeg skal rette?
Avatar billede famuz Nybegynder
27. november 2002 - 13:21 #6
prøv at skifte:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "select * from bruger where brugernavn = '" & Request("Nick") & "'"
rs.Open strsql, conn, 1, 3

ud med:

set rs = conn.execute("select * from bruger where brugernavn = '" & Request("Nick") & "'")

det er sådan jeg plejer at lave mine sql sætninger.

/famuz
Avatar billede aljtse Nybegynder
27. november 2002 - 13:28 #7
Jeg har ikke så meget begreb om ASP, men fandt lige dette site:

http://www.adopenstatic.com/faq/80040e10.asp

Mvh. Aljtse
Avatar billede famuz Nybegynder
27. november 2002 - 13:39 #8
hmmmm..... sjovt - den postede ikke min kommentar kan jeg se...

nå men jeg skrev at jeg synes du skal prøve at ændre:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "select * from bruger where brugernavn = '" & Request("Nick") & "'"
rs.Open strsql, conn, 1, 3

til:

set rs = conn.execute("select * from bruger where brugernavn = '" & Request("Nick") & "'")
Avatar billede famuz Nybegynder
27. november 2002 - 13:41 #9
ups den gjorde den altså - sorry folks :)
Avatar billede evolution Nybegynder
27. november 2002 - 17:24 #10
Den kommer bare med samme fejl igen..
Avatar billede evolution Nybegynder
27. november 2002 - 17:25 #11
Avatar billede evolution Nybegynder
28. november 2002 - 20:19 #12
Lukker -kunne ikke bruge nogen af svarene..