Avatar billede sb Nybegynder
26. november 2002 - 18:24 Der er 2 løsninger

Problemer med forbindelse mellem ASP og MySQL

Jeg kører Win2000 med IIS5.0 og MySQL installeret.

Når jeg via ASP forsøger at koble mig mod MySQL får jeg følgende fejlmelding:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[TCX][MyODBC]Access denied for user: 'mp@localhost' (Using password: YES)

/mp/db.asp, line 5

Jeg fosøger at komble mig til MySQL med følgende kode:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "DRIVER={MySQL}; server=localhost; database=mp; uid=mp; pwd=1234;"

Databasen mp og brugeren mp (med alle retigheder) er selvf. oprettet i MySQL.

Er der noget jeg har overset her?
Avatar billede coltau Juniormester
26. november 2002 - 23:21 #1
Jeg har aldrig fået ovennævnte connection-type til at virke med MySQL hvorend jeg har prøvet det.

Jeg bruger eksempelvis denne:

Conn.Open "DSN=testDSN;"

Hvor testDSN er et System-DSN jeg har oprettet under ODBC i kontrolpanelet.
TestDSN skal blot indeholde navnet på databasen, brugernavn og password.

Denne måde at få fat i en MySQL-database har til gengæld aldrig kikset - så den bruger jeg.
Avatar billede famuz Nybegynder
27. november 2002 - 12:56 #2
nu ved jeg ikke om du allerede har prøvet det men jeg skriver det lige alligevel... for det kan jo være at du har ændret i de forkerte filer.

1. find frem til MySqlManager i bin mappen under MySQL.
2. højreklik på den server du skal connecte til og vælg properties
3. her sætter du så databasen op med brugernavn og adgangskode..

jeg har faktisk ikke engang adgangskode på min fordi det jo bare er en privat test-database så det ikke engang er nødvendigt.

/famuz