Avatar billede menace_ Nybegynder
26. november 2002 - 13:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

oprette en kalender

hvordan opretter man en kalender i oracle

jeg vil gerne lave en medlemdatabase og der skulle man kunne registre hvor mange gange medlemmet har været til stede og gerne hvilke dage - skal jeg overhovedet bruge en database til det ?
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
26. november 2002 - 22:27 #1
hvis du bare skal lave en lille medlemsdatabase, så er Oracle lige voldsom nok...

Du kan bruge en tekstfil, hvis du vil. Alternativt Excel eller Access hvis du bruger microsoft
Avatar billede menace_ Nybegynder
27. november 2002 - 08:14 #2
well - det er nu fordi jeg _skal_ bruge oracle i skolen, så derfor kan jeg ikke bruge andet...man skal jo lære i det små til at starte med
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
27. november 2002 - 09:11 #3
lav
  en medlemstabel:
    create table members( member_id integer
                            constraint members_member_id_pk primary key,
                          alle andre felter skrives her... );
  en relation mellem medlemmer og hvilke dage de har været tilstede:
    create table meeting_member_rels( member_id integer
                                        constraint meeting_member_rels_member_id_fk
                                          references members(member_id),
                                      date date );

Når du skal finde ud af hvor mange gange et medlem med id 'ID' har været tilstede bruger du:
  select count(*) from meeting_member_rels where member_id = ID

Når du skal finde ud af hvornår et medlem med id 'ID' har været tilstede bruger du:
  select date from meeting_member_rels where member_id = ID(giver givetvis flere rækker)