Avatar billede danielhep Nybegynder
26. november 2002 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem...Haster...!!!

Hvad betyder
nocache ???

Jeg søger også nogle gode danske links hvor man kan lære at bruge SQL til oracle... ;)

Mvh

Daniel
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
26. november 2002 - 12:59 #1
kan du uddybe lidt (mht cacheproblemet)
Avatar billede danielhep Nybegynder
26. november 2002 - 13:07 #2
Hvad betyder ordsætningen "nocache" i en Oracle SQL sequence.
Hvad gør den, hvad betyder den, og til sidst og ikke mindst øhhhh...

mvh

Daniel
Avatar billede miracon Nybegynder
26. november 2002 - 13:10 #3
nocache specificeres for tabeller der ikke accesses så tit.
Speficer cache hvis den accesses tit.
Avatar billede miracon Nybegynder
26. november 2002 - 13:12 #4
Undskyld ved sequences gør cache det at der preallokeres flere numre i memory for hurtigere access. Det betyder dog at du får huller i rækkefølgen.
Avatar billede teepee Nybegynder
26. november 2002 - 13:29 #5
Hvis du har mange bulk inserts, og du ikke har de store problemer med huller i sekvensen kan det helt sikkret anbefales at du cacher et par tusinde sekvensnumre.