Avatar billede bassebisse Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:06 Der er 4 kommentarer

Fjern eller ret password i Filemaker Pro-database

Hvordan fjerner eller retter man et password i en filemakerfil?
Filen var åben da Mac\'en \"frøs\" og derefter virkede mit password ikke længere!
Avatar billede steven Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:31 #1
Hej Bassebisse,

Jeg har kigget lidt på sagerne, og kommet frem til at jeg ikke kan finde en løsning på dit problem, og derfor tror jeg ikke det er muligt at gøre noget, men prøv at kontakte producenten ( www.ssa.dk ).

Jeg har prøvet følgende:

- At åbne databasen i notepad, og jeg fandt det sted hvor passwordet var, men hvis man ændrer noget skriver filemaker at filen er ødelagt, og kan ikke åbnes (ÆV).

- Der er ikke nogle features i selve filemaker, der kan løse dit problem (selvfølgelig ikke!)

Jeg håber du finder hjælp andetsteds.

/Steven
Avatar billede larsarler Nybegynder
13. november 2000 - 16:37 #2
Jeg vil godt vide om det er en FP3 eller Fp5 fil vi snakker om, hvis det er en Fp3, findes der noget software der kan hjælpe.
Avatar billede tylkum Nybegynder
22. december 2000 - 11:25 #3
Der findes et sharewareprodukt, der hedder FileMaker Key. Det er lavet af et firma, der hedder Passware. De laver software, til at trække pass words ud af det meste!
Programmet koster $45. Der kan hentes en demo, men den viser kun det første bogstav i koden...
Det er desværre kun til Windows, men til gengæld virker det med både .fp3, .fp5 og Runtime-versioner af FM Pro baser. Og tro mig: Det virker!

http://www.lostpassword.com/filemaker.htm?id=fmkey_3_5_0_demo
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. januar 2002 - 09:05 #4
Har du prøvet med \"Recover\" i menuen \"File\" ?