Avatar billede rumme Nybegynder
13. oktober 2000 - 12:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opdatere access database via email med vedhæftet txt-fil

Jeg har en database som hver dag skal opdateres med en kommasepareret txt-fil.

Denne skal hentes ned fra et website eller som email UDEN at brugeren skal starte et mail program, FTP eller lignende op.

Dvs. det skal kunne laves i kode eller som makro - brugeren skal kun trykke på en knap! Eller det skal ske automatisk i opstarten - hvordan gør man det ?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
13. oktober 2000 - 13:08 #1
Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre med Access, men prøv med VB.

Er med på en lytter hvis nogen nu skulle have et kendskab til det.
Avatar billede poulh Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:50 #2
Jeg tror godt det kan lade sig gøre men hvis du har en base og en kopi af en textfil så prøv lige at send det til phnielsen@jubiipost.dk så ser jeg på det.
Avatar billede slashman Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:53 #3
Lytter med
Avatar billede neptun Nybegynder
25. oktober 2000 - 21:16 #4
Brug macro ! automatiser download af text-fil til et bestemt sted på din HD. fra website og lav da macroen for konverteringen af din text til tabel.

Avatar billede akr Nybegynder
26. oktober 2000 - 02:01 #5
Kære Neptun,

at lave makroen til konvertering af txt filen er ikke problemet men automatiseringen af downloaden til HD - har du løsningen på dette ??
Avatar billede neptun Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:52 #6
Det skulle være muligt at lave et direkte link til den side/fil du ønsker at dovnloade.
Hvorvidt du vil hente den http eller ftp er primært ligegyldigt. Access har mulighed for at benytte links direkte via windows.
Jeg skal lige finde den rigtige script for det.
vender tilbage.....
Avatar billede neptun Nybegynder
30. oktober 2000 - 00:06 #7
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
30. oktober 2000 - 08:22 #8
Neptun: Jamen det er et VB script. Det er altså ikke alt i VB der er understøttet i VBA, så har du prøvet det, og virker det? Jeg har ikke kunnet få det til at virke.
Avatar billede walbum-data Nybegynder
05. november 2000 - 16:41 #9
Jeg har lavet en lille kode som måske besvarer dit spørgsmål. Den åbner den omtalte tekstfil og gemmer den lokalt.

Sub OpdaterFraWww()
\'Udarbejdet af www.Walbum-Data.dk
\'Du skal have slået Microsoft Word objectlibrary til under Tools, References.

Dim ObjWord As Word.Application
Set ObjWord = CreateObject(\"Word.Application\")

\'Åbner en TXT-fil fra en bestemt lokation.
ObjWord.Documents.Open FileName:=\"http://www.etellerandet.dk/test.txt\"
\'Sætter biblioteket hvor den skal gemmes
ObjWord.ChangeFileOpenDirectory \"C:\\WINDOWS\\TEMP\\\"
\'Gemmer filen
ObjWord.ActiveDocument.SaveAs FileName:=\"Jeg har opdateret fra WEB.txt\"
\'Lukker dokumentet
ObjWord.ActiveDocument.Close
\'Afslutter Word
ObjWord.Application.Quit

Set ObjWord = Nothing
End Sub

Efterfølgende skal du bare sammenkæde tekstfilen til din database.

Kan det løse dit problem ?
Avatar billede lkp Nybegynder
08. november 2000 - 17:31 #10
Hej Rumme

Det kan også gøres lidt mere simpelt.

Følgende linje laver arbejdet. Ret den til med dine egne parametre.

DoCmd.TransferText acImportFixed, \"TestImp\", \"tblMain\", \"http://www.url.dk/test.txt\", False

Med venlig hilsen

LKP