Avatar billede hansjacob Nybegynder
26. november 2002 - 10:08 Der er 3 kommentarer

Styring af print layout

Hej

Jeg skal lave en html-side med sådan et faneblad på. Når jeg nu printer den skal den gerne nå hele vejen ud til kanten (eller så tæt på som muligt). Samtidig skal der helst ikke være hverken være header eller footer.

Når man bare laver et script med lidt css til at styren margin kan man tilsyneladende ikke komme helt ud i kanten:

@media print {
    .noPrint {
        position:absolute;
        top:0;
        left:0;
        visibility:hidden;
    }
    .print {
        position:absolute;
        top:0;
        left:0mm;
        visibility:hidden;
        margin:0mm;
    }
    body {
        margin:0mm;
    }

Desuden ved jeg ikke hvordan man fjerner haederen (med titel og sidetal) og footeen (hvor URL'en og datoen står.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2002 - 16:43 #1
Selvom jeg svagt synes at kunne huske en løsning herinde en gang for længe siden ang. header og footer, så vil jeg dog tillade mig at afskrive det som umuligt.
Og den margen, der opstår, er jo et resultat af, at printeren ikke kan printe helt ud til kanten af papiret!
Avatar billede t_kris Nybegynder
26. november 2002 - 20:22 #2
Du bliver nød til at bruge et ScriptX
Som installer en komponent hos brugen

<object id=\"factory\" classid=\"clsid:1663ed61-23eb-11d2-b92f-008048fdd814\"
codebase=\"http://www.meadroid.com/scriptx/ScriptX.cab#Version=5,60,5,375\">
</object>

<script type="text/javascript">

function putSettings() {
  with ( factory.printing ) {
  header = "";
  footer = "";
  leftMargin = 1.0
  topMargin = 1.0
  rightMargin = 1.0
  bottomMargin = 1.0

  }
function doPrint(frame) {
  putSettings() // set settings  // print and get settings when done
  factory.printing.Print(false, frame);
}
</script>

<a onclick="doPrint(window)" href"#"></a>
Avatar billede hansjacob Nybegynder
04. februar 2003 - 09:58 #3
Undskyld min lange svartid, men jeg tror desværre ikke jeg kan bruge løsningen. Det jeg søgte efter var en løsning der kunne ordnes med noget css eller header eller noget andet.