Avatar billede fuzzy2 Nybegynder
26. november 2002 - 00:03 Der er 3 kommentarer

Søge efter en .ini fil og tilføje linje.

Jeg har denne lille kode, men vil gerne have tilføjet noget til den sådan at den søger efter start.ini i stedet for at jeg angiver sti'en.

--- start C++ kode ---
#include <fstream>

int main()
{
  std::ofstream ofs("C:\\program\\start.ini", std::ios_base::app | std::ios_base::out);

  if(ofs.is_open())
      ofs << std::endl << "Tekst den tilføjer";
}
--- slut C++ kode ---

I stedet for linjen: "  std::ofstream ofs("C:\\program\\start.ini", std::ios_base::app | std::ios_base::out);" skal der være en der søger efter filen start.ini

Mvh Troels
Avatar billede jpk Nybegynder
26. november 2002 - 09:36 #1
.ini -filer har et format der indeholder sections, det vil sige at man typisk ikke bare kan tilføje en linie til enden! (hvis du selv har lavet den og kender formatet, kan du naturligvis, men hvorfor bryde formatet..?)

Windows har indbygget funktionalitet til at håndtere ini-filer, fx funktionerne:
GetPrivateProfileInt/WritePrivateProfileInt
GetPrivateProfileString/WritePrivateProfileString

Prøv at kigge lidt på dem...

Nu til dit egentlige spørgsmål. Du kan naturligvis sagtens søge efter en fil, men det er langsomt!
Dit program bør i langt de fleste tilfælde kende stien til filen. (du kan evt gemme den i registreringsdatabasen).
Hvad er åesagen til, at du vil søge efter den?
Avatar billede jcn Nybegynder
26. november 2002 - 09:56 #2
Prøv at brug CFileFind
Avatar billede jpk Nybegynder
26. november 2002 - 10:50 #3
CFileFind er en MFC klasse...
fuzzy2 >> bruger du VC++ og MFC?