Avatar billede wheatus Nybegynder
25. november 2002 - 23:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk detectes først under genstart

hej
har et mystisk problem som du måske kan hjælpe med.
Min harddisk er master på primary og
min brænder er master på secondary

Problemet er at min harddisk ikke detectes når jeg tænder pc'en. Men hvis jeg genstarter så detectes den. Harddisk fejler ikke noget - har brugt den i en anden pc.
Systemet kører, men det er jo træls at skulle genstarte hver gang.
Håber du har et tip.
Har prøvet alt inde i bios - uden resultat.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. november 2002 - 23:31 #1
har du kørt alle updates?! ellers så start med det!
Avatar billede robotten Praktikant
26. november 2002 - 08:57 #2
Er det en hd, der er lidt lang tid om at komme op i omdrejninger?
Prøv at sætte hukommelsesoptællingen til den mest langsomme indstilling, dvs. der hvor den tæller tre gange op. Så kan det være, at hd'en er nået op i omdrejninger, og derved kan findes.
Avatar billede frost11 Nybegynder
26. november 2002 - 12:30 #3
lytter lige med for jeg har næsten samme problem blot med den forskel at en hD på 8,6 og en på 80, den store på 80 kan først findes efter genstrt eller at jeg skal gå ind i bios under opstart og ud igen så kan den også finde underligt
Avatar billede wheatus Nybegynder
26. november 2002 - 14:09 #4
har alle updates
der er ingen mulighed for at sænke opstarten i min bios
Avatar billede robotten Praktikant
26. november 2002 - 14:24 #5
Pas på med at afvise svar for hurtigt, det kommer nemt til at virke som om, du ikke ønsker hjælp alligevel.
Avatar billede knoc-turnal Nybegynder
26. november 2002 - 16:49 #6
ER din harddisk sadt som slave eller master??? Jeg fik samme problem efter at have sadt en brænder i kassen. CD-rom drev sad som pri master og harddisen som pri slave. Brænder som sec. master. så prøvede jeg at bytte om på det så harddisken var primaster og så var problemet løst.. Måske det kan være derfor, aner det ikke og jeg snakker også bare for at holde mig vågen ;-)
Avatar billede wheatus Nybegynder
26. november 2002 - 20:52 #7
som master - er angivet i spørgsmålet ! men tak for indlægget alligevel
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
27. november 2002 - 11:56 #8
det du skal gører er at aktivere ecc check i bios og derved bliver dine ram talt op flere gang
dette giver din HD tid til at spinne op

det kan også heddee disable fast ecc sheck i bios
havde samme problem med en 30Gb som slave
Avatar billede robotten Praktikant
27. november 2002 - 13:08 #9
docter6000>> du gentager bare det, jeg har forslået....
Avatar billede robotten Praktikant
02. december 2002 - 12:55 #10
?
Avatar billede wheatus Nybegynder
02. december 2002 - 14:50 #11
har nu købt ny harddisk og det kører som en drøm
den gamle disk var ide33
resten af udstyret var nyt
jeg takker for forslag der dog ikke rakte til en løsning
Avatar billede wheatus Nybegynder
02. december 2002 - 14:56 #12
annullerer