Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
25. november 2002 - 21:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP

Jeg får denne meddelelse..

Access denied for user: 'nivaaherr@localhost' to database 'mysql'

Hvor er den gal henne? kan nogen hjælpe ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2002 - 21:41 #1
Jeg gider ikke hjælpe dig, når du kommer med den overskrift.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2002 - 21:41 #2
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
25. november 2002 - 21:59 #3
Jeg kan sige dig så meget.. tjek din connection op til din mysql...

hvordan ser det ud ?
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
25. november 2002 - 22:07 #4
Her er koden ! jeg er i tvivl omkring denne kodelinie
!
mysql_select_db("nivaaherr")or die(mysql_error());//

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<?php

mysql_connect("localhost", "username", "password")or die(mysql_error());//her indsætter du de data du har fået oplyst hos din udbyder
mysql_select_db("nivaaherr")or die(mysql_error());//samme her

if($_POST["navn"] && $_POST["email"] && $_POST["medlemsnr"] && $_POST["spisning"] && $_POST["spille"]) {
    $navn = $_POST["navn"];
    $email = $_POST["email"];
    $medlemsnr = $_POST["medlemsnr"];
    $spisning = $_POST["spisning"];
    $spille = $_POST["spille"];

    mysql_query("insert into arrangement (navn, email, medlemsnr, spisning, spille) values ('$navn', '$email', '$medlemsnr', '$spisning', '$spille')");
}
?>
<body background="background.gif">
<p align="center"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#FFFFFF">Se
  her hvem der har tilmeldt sig</font></b></p>
<table border="1" cellspacing="1" cellpadding="1" align="center">
  <tr>
    <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn</font></b></font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">E-mail</font></b></font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Medlemsnr.</font></b></font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Spisning</font></b></font></td>
    <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Spiller
      med</font></b></font></td>
  </tr>
  <?
        $res = mysql_query("select * from arrangement");
            while($kommer = mysql_fetch_array($res)) {
                echo "<tr>";
                echo "<td>$kommer[navn]</td>";
                echo "<td><a href='mailto:$kommer[email]'>$kommer[email]</a></td>";
                echo "<td>$kommer[medlemsnr]</td>";
                echo "<td>$kommer[spisning]</td>";
                echo "<td>$kommer[spille]</td>";
                echo "</tr>";
            }

?>
</table>
<font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><br>
</font> </b> </font>
<div align="center">
  <form method=post action="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>">
    <table border="0">
      <tr>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn:</font></b></font></td>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <input type="text" name="navn">
          </font></b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Email:</font></b></font></td>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <input type="text" name="email">
          </font></b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Medlemsnr:</font></b></font></td>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <input type="text" name="medlemsnr">
          </font></b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Spisning</font></b></font></td>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <select name="spisning">
            <option selected>Vil du spise med</option>
            <option value="Ja">Ja</option>
            <option value="Nej">Nej</option>
          </select>
          </font></b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Spil</font></b></font></td>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <select name="spille">
            <option>Vil du spille</option>
            <option value="Ja">Ja</option>
            <option value="Nej">Nej</option>
          </select>
          </font></b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <input type="submit" name="s1" value="Tilmeld">
          </font></b></font></td>
        <td><font color="#FFFFFF"><b><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">
          <input type="reset" name="r1" value="Ryd form">
          </font></b> </font>
      </tr>
    </table>
</form>
</div>
Avatar billede crelle Nybegynder
26. november 2002 - 00:14 #5
Jeg kan forstå jeres kritik af titlen, men så lad den være i stedet for at nedrakke ham!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2002 - 00:23 #6
Hvis vi ikke gør ham opmærksom på hans misdåd vil han jo
blive ved. Se nu fx dette spørgsmål som endnu ikke har fået
en løsning fordi en masse eksperter bare springer det over.

Hvorfor må vi ikke vejlede i god brug af eksperten.dk?

Spørgeren burde lukke dette spørgsmål og oprette et nyt.
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
26. november 2002 - 00:35 #7
Det kunne jo være i krakilske idioter kunne tænke så langt at det ikke var for at genere, og at man var nybegynder på sitet, med pæn tale kom man nu længst !!!
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
26. november 2002 - 00:36 #8
men hjælpen er kommet fra en der havde bedre forstand end ham martyren erikjacobsen..!!!
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
26. november 2002 - 08:25 #9
JEg har dit problem....

Den linje du sagde som var forkert, den er god nok. nu skal jeg fortælle dig hvorfor. det den laver er at den fortæller mysql hvilken database du skal have fat i.og med mindre den er forkert ja så er den rigtig...

hvad hedder din database ?

men din fejl ligger heri :

mysql_connect("localhost", "username", "password")or die (mysql_error());
mysql_select_db("nivaaherr")or die(mysql_error());

den første linje der skriver du de rigtige oplysninger til din mysql DB som du har fået. localhost username og password skal du ændre. og så lige sikre dig at din MYSQL db hedder nivaaherr

Håber det var svar nok
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
26. november 2002 - 10:54 #10
skal jeg oprette en mysql database der hedder nivaaherr ??
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
26. november 2002 - 11:58 #11
Det du skal lave er at have en mysql database. den får du der hvor du har din side hosted (hvis de understøtter det. yderligere skal du i den linje her skrive dit brugernavn og pass til din mysql.. f.eks

mysql_connect("mysql.fairhost.dk", "rippie", "password_til_din_mysql")or die (mysql_error());

forstår du ?
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
26. november 2002 - 12:28 #12
den er lavet hos udbyder og hedder nivaaherr påstår de ! men er disse linier så rigtige ?
mysql_connect("localhost", "nivaaherr", "password")or die (mysql_error());
mysql_select_db("nivaaherr")or die(mysql_error());
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
26. november 2002 - 15:22 #13
nej det er den de ikke... for du skal jo skrive hvad dit BRUGERNAVN og PASSWORD er til din mysql database....
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
26. november 2002 - 15:57 #14
ja det ved jeg da godt, men nu skriver jeg altså ikke passwords her !
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
26. november 2002 - 16:06 #15
Gider nogen tjekke dette link og måske hjælpe med hvad der er galt ..på forhånd tak

http://www.nivaagolf-herreklub.dk/tilmelding.php
Avatar billede lanworld_rippie Nybegynder
26. november 2002 - 17:39 #16
HVAD FANDEN LAVER DU HVA ???? DU SIDDER OG BEDER OM HJÆLP. OG DEN FÅR DU, OG SÅ AFVISER DU ?????? JEG FORTALTE DIG HVAD DIT PROBLEM VAR OG DET TAGER DU IKKE IMOD.....
Avatar billede ceciliemathias Nybegynder
26. november 2002 - 21:05 #17
klap dog kaje din lille åndsbolle !!!!
Avatar billede xyborx Nybegynder
29. november 2002 - 14:40 #18
Lad mig henvise til Ekspertens regelsæt.. Der står:
"Indlæg på Eksperten skal holdes i en sober tone."
Jeg synes ikke ligefrem det er rart at læse her.. Lad os se hvad (co-)adminsne siger..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. november 2002 - 14:47 #19
lanworld_rippie tildeles en advarsel for sprogbrug iht. www.exp.dk/regler.phtml

cecilie>> du skal til en anden gang huske at finde en bedre overskrift.

jelzin101/coadmin.
såfremt nogen finder dette problematisk bør de undlade at diskutere sagen her, brug istedet "anmeld" knappen under "funktioner" i menuen til venstre. eller benyt info@eksperten.dk.
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
29. november 2002 - 22:17 #20
ceciliemathias > Jeg forstår sq godt de ikke gider hjælpe når du afviser når han gir dig et ordentligt svar...