Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
25. november 2002 - 21:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

xp kan ikke læse fra installations cd

Jeg har forsøgt at installere xp på en ny maskine.
Under installationen ved 50%, får jeg meddelelsen om at der er filer som ikke kan kopieres/installeres på computeren.
(evt. på grund af at cd en skal renses.....!!)
Jeg har naturligvis skiftet cd en ud med en anden (helt ny)
Jeg har skifte CD rom drevet ud.

men lige lidt hjælper det..
evt forklaring modtages gerne.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2002 - 21:10 #1
Ramfejl, dødt motherboard eller diskfejl måske.

Prøv e.v.t. at installere et andet styresystem. Det kunne sagtens være en linux, bare for at prøve
Avatar billede beef12 Nybegynder
25. november 2002 - 21:11 #2
Tjek for bad sectors på din harddisk. Det kan være at den er defekt. Du kan hente en række utils fra producentens hjemmeside, som kan tjekke din disk uden at du behøver have XP installeret...
Avatar billede beef12 Nybegynder
25. november 2002 - 21:13 #3
Umiddelbart er jeg uenig med at det kan være RAM eller MB problemer. Men hvem ved alt kan ske når det kommer til datamater ;-)
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
25. november 2002 - 21:13 #4
Det er en helt ny harddisk købt samme med xp
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
25. november 2002 - 21:17 #5
Xp formaterer under installation harddisken.
Så må man vel gå udfra at den er ok ..
Computeren har i øvrigt fungeret fint med win 98SE (excl ny harddisk)
Avatar billede bad24 Nybegynder
25. november 2002 - 21:34 #6
jeg vil også tro det er ram.
Har selv haft helt det samme problem.
Avatar billede hub Nybegynder
25. november 2002 - 21:35 #7
Dette er en typisk ramfejl (prøv at kigge på andre spm med samme emne)
Avatar billede beef12 Nybegynder
25. november 2002 - 21:37 #8
Øhhh, nu giver det ingen mening.

Du har en computer der virker fint.
Så køber du en ny harddisk og så virker computeren ikke. Så konkluderer du at harddisken er ufejlbarelig...
Tror du selv på at bare fordi harddisken er ny, så er den helt uden fejl?

Jeg foreslår du tjekker harddisken før du afviser mit og bufferzones svar.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2002 - 21:54 #9
Prøv at installere Win98 først hvis det kan lade sig gøre må vi gå ud fra at computeren ikke er helt død - hvis det lykkedes starter du blot Win XP fra Win 98 så foreslår XP selv en opgradering og så er dit problem muligvis løst - dog vil jeg også mene at ramfejl er et godt bud - jeg går ud fra du har været i BIOS og valgt LOAD SETUP DEFAULT (husk at gemme)
Avatar billede mboesen Novice
26. november 2002 - 10:29 #10
Hvis du har flere ram-klodser i - så prøv at tage dem ud, så der kun er en ram klods i. Det har før hjulpet mig - godt nok med win2000, men det kunne være at det var samme problem her.
Avatar billede plex85 Nybegynder
02. december 2002 - 01:12 #11
har du prøvet at sænke cd-rom hastigheden i bios. jeg havde en lign. fejl og det hjalp mig. hilsen plex83
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
02. december 2002 - 01:21 #12
Put en Windows 98 eller Windows XP System Setup disk i maskinen. Opret gennem DOS en mappe på C-drevet som du kan kalde WindowsXP. Kopier så hele den mappe på din win cd der hedder i386 (eller noget i den stil) ned i mappen du lige har oprettet. Naviger så ind i mappen i386 og skriv winnt.exe så starter installationen fra harddisken i stedet for fra cd.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
02. december 2002 - 01:21 #13
.
Avatar billede xxx_jensen Nybegynder
03. december 2002 - 16:47 #14
Problemet er løst..
Det var den ene ram blok den var gal med.
Efter denne blev udskiftet var der ingen problemer.
(meget underligt at Win98 kørte uden de store problemer....?)

Kommentar til beef12: Jeg har forsøgt mig på 2 nye harddiske, derfor er det usandsynligt at det var her problemet skulle findes.
(der er mest fordelagtigt at købe xp sammen med en harddisk frem for en opdatering)
Jeg lukker og slukker.. tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2002 - 17:00 #15
Det glæder mig at skidtet kører - jeg er ikke pointjæger men jeg vil dog lige påpege at jeg 25/11-2002 nævnte ramfejl som en mulig årsag
Avatar billede bad24 Nybegynder
03. december 2002 - 20:13 #16
Samme her.
Syntes lige du skulle tage og dele dem lidt ud.