Avatar billede sone Nybegynder
25. november 2002 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af register_shutdown_function

Jeg har set mig lun på funktionen register_shutdown_function - men kan ikke få den til at virke. Jeg ved at den ikke kan skrive til response output - så jeg vil prøve at skrive til en fil:

register_shutdown_function ('exit_php');
exit_php('nu');
exit();

function exit_php($x='')
{
    $filename = 'test.log';
    $eventdata = date('H:i:s T') . ", $x\n";
    error_log ($eventdata, 3, $filename);
}

Det giver:

Warning: error_log: Unable to write to test.log in /var/www/test.php on line 11

Gør jeg noget galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2002 - 17:39 #1
Vel ikke andet end at du (webserveren) skal have skrivetilladelse til filen
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. november 2002 - 18:29 #2
Eksisterer filen i forvejen - og har den de rigtige rettigheder?
Avatar billede sone Nybegynder
26. november 2002 - 09:29 #3
Den eksisterer ikke og jeg har skrive-rettigheder - skrivningen fra kaldet exit_php('nu'); går jo også fint.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2002 - 09:38 #4
Det lyder også meget rimeligt. Du skal blot skrive fuld sti
på din logfil. Den kan klare relativ sti udenfor din shutdown funktion

$filename = '/var/www/test.log';  // eller hvor den nu ligger...
Avatar billede sone Nybegynder
26. november 2002 - 09:46 #5
Den sat lige i øjet - tak!
Avatar billede sone Nybegynder
26. november 2002 - 09:47 #6
Hvorfor kan den ikke håndtere relativ sti i shutdown?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2002 - 10:01 #7
Den kan også klare relative stier ... men dit aktuelle katalog bliver
af en eller anden uforklarlig grund ændret. Vistnok til "/".

Her er jo et godt eksempel på at man bør fortælle alt i spørgsmålet.
Havde du der fortalt at den ene gik godt, men den anden ikke, ja, så havde
vi løst problemet i går :)