Avatar billede taxviper Nybegynder
25. november 2002 - 08:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP og NT username

Jeg skal lave en intranetside i vor firma, som gerne (som noget af indholdet) skulle skrive brugerens logonnavn - altså det som brugeren har via Windows.

Mit største problem er nok jeg er nybegynder i ASP og aner derfor ikke om det kan lade sig gøre og hvis ja, hvordan?

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Jeg har prøvet begge Request.ServerVariables("LOGON_USER")
og Request.ServerVariables("AUTH_USER"), men returnerer to blanke svar. :o(

-Michael
Avatar billede iphase Nybegynder
25. november 2002 - 08:31 #1
Jeg kan ikke asp.. bruger php.
Men det er AUTH_USER du skal have fat i. og så skal du ellers bare lave en fil der checker AUTH_USER. Husk slå annonymous access fra på filen i IIS.

Sådan her i PHP, håber det kan give et prej:

<?php

    if(isset($AUTH_USER)) {
        if(strtoupper($domain) == "Mit domain") {

        } else {
            die("Authorization failed!");
        }
        header("Location: index.php");
    }
?>
Avatar billede goatshrine Nybegynder
25. november 2002 - 08:45 #2
har du fjernet anonym adgang til webbet..??
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2002 - 09:15 #3
Hvis jeg forstår dig rigtigt, så kan du nøjes med at sætte ntfs rettigheder på de biblioteker og html filer, der skal sikres, så vil dine brugere blive afkrævet et NT logon navn og password, hvis de ikke i forvejen er logget på dit domæne, f.eks. hvis de tilgår siderne fra internettet.
Denne løsning kræver ingen kodning og ingen speciel ASP viden
Avatar billede taxviper Nybegynder
25. november 2002 - 11:51 #4
Bufferzone: det var ikke et rittighedsproblem, men at siden skulle vise brugernavnet :o)

Goatshrine: sikkert ikke? Det er nemlig ikke noget jeg bestemmer og jeg tror måske det er fejlen! Men kan man ikke få ASP til at hente et objekt i nogle af pc'ens/window'ens indstillinger?
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
25. november 2002 - 14:09 #5
Det er korrekt at det eneste du mangler er at fjerne anonym adgang til sitet. Du skal have fat i din "Internet Information Services" manager, på din server. Her finder du dit site under "Defaut web site", h.klikker og vælger Properties -> fane nr. 3 hedder "Directory Security", den vælger du. Første punkt hedder "Anonymous access....", den klikker du edit til og så fjerner du "Anonymous access" i det første chk!

Nu vil su så opleve at Request.ServerVariables("LOGON_USER") ligefrem begynder at give et svar tilbage ;-)
Avatar billede peterp1 Nybegynder
25. november 2002 - 14:09 #6
Du er nødt til at køre Challenge/Response på dit websted

På din web-side kan du så bruge følgende:

'****** Finder Nt-logon initialer *******************************************
Session("LOGON_USER") = Request.ServerVariables("LOGON_USER")
If InStr(Session("LOGON_USER"),"\") then
  Session("LOGON_USER") = Mid(Session("LOGON_USER"),InStr(Session("LOGON_USER"),"\")+1)
End If

Det skulle kunne gøre det, det virker for mig.

/Peter
Avatar billede taxviper Nybegynder
25. november 2002 - 15:29 #7
Det lader til jeg skal have fat i vor ansvarlig for webserveren. :o)

peterp1: skulle den virke uden at rette i "Anonymous access"? For den giver et tomt svar på min side :o(
Avatar billede peterp1 Nybegynder
25. november 2002 - 18:02 #8
Nej du er nødt til at klikke Anonymous access fra, men er det et problem, hvis det kun skal virke på jeres intranet, så er I vel alle logget på netværket.