Avatar billede xelmo Nybegynder
24. november 2002 - 16:26 Der er 3 kommentarer

Billeder i acces database med aspSmartUpload

Her handler om annoncer med billeder. Min udbyder accepterer kun anvendelse
af aspSmartUpload. Jeg kan kan ikke få "systemet" til at
hente billeder ud af databasen. Jeg kan godt indsætte dem v.h.a. en asp fil.
Når jeg vil hente billeder baseret på en sessions-værdi og anvender denne syntaks:

'******************
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "DBQ=" & server.mappath("database.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
strSQL = "SELECT billed.billednavn FROM tabel1 where Id = " & Request.QueryString("Id") & "  "
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
Set rs.ActiveConnection = Connect
rs.Source = strSQL
rs.Open

'Her har jeg prøvet forskellige kombinationer og forskellig syntaks, men min viden er nok ikke stor nok her !!

'mySmartUpload.DownloadField (rs("billed"))
'mySmartUpload.DownloadFile rs("billed"), "application/x-zip-compressed", "download.zip"
'mySmartUpload.DownloadFile rs("billed"),"application/x-zip-compressed",rs("billednavn")

rs.Close
set rs = Nothing
Connect.Close
Set Connect = Nothing
'******************************

så får jeg (bl.a) denne fejlmeddelelse:

Fejltype:
ADODB.Field (0x800A0C93)
Denne handling er ikke tilladt i denne sammenhæng.
/popup/tempo2.asp, line 23

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows 98)

Side:
GET /popup/tempo2.asp?Id=55

-----------------------------------
Jeg oplever også "tilbud" om at downloade selve asp-filen.
Det helt "vilde" er dog, engang imellem så bliver billedet sgu hentet ind i browseren.
Når jeg så prøver at gentage manøvren, så går det galt.
Er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede wittnezz Nybegynder
24. november 2002 - 17:15 #1
Var det ikke en ide at uploade billedet til et bibliotek, og så kun gemme stien til billedet i db'en...? Sådan ville jeg have gjort...!
Avatar billede xelmo Nybegynder
24. november 2002 - 20:43 #2
Joooh, det lyder da som en løsning. Jeg har tænkt i de baner, men hvis ikke jeg kan få komponenten til at finde en Id-værdi, så tror jeg heller ikke jeg kan få den til at læse en "sti - værdi". Dokumentationen angiver at det skal kunne lade sig gøre at hente billeder ud af en database.
Avatar billede xelmo Nybegynder
27. november 2002 - 17:40 #3
Okey, efter 2 søvnløse nætter er jeg kommet til den konklusion at billeder ska` gemmes i en mappe. Så jeg sætter alle sejl til og "manipulerer" med demofilerne til denne funktion og tænk, DET VIRKER IKKE. Nu er jeg rigtig glad og spørger om ikke der er en eller anden der har et godt råd. Koder fremvises gerne, bare ik` idag. Jeg er sur og har hovedpine.

Elmo den rasende, søn af Thor..