Avatar billede mowgli25 Nybegynder
24. november 2002 - 14:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Læg spøgsmål på PHPmyAdmin

Jeg har ladet mig fortælle, at det er muligt at sætte password på PHPMyAdmin, så man ikke kan logge ind på Databasen på 127.0.0.1/MySQL/ uden at bruge det rigtige brugernavn og Adgangskode. Desuden har jeg også ladet mig fortælle, at man kan gøre det ved at ændre i config.inc filen.
Mit problem er, at når jeg sætter et password op der, så får jeg en fejlmeddelelse i stil med denne :
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\programmer\easyphp\phpmyadmin\libraries\auth\config.auth.lib.php:91) in c:\programmer\easyphp\phpmyadmin\header.inc.php on line 23

Fejl

MySQL returnerede:

Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: YES)

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 14:27 #1
hmm.. tror det er din config fil..
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 14:28 #2
$cfg['Servers'][$i]['auth_type']    = 'cookie';    // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfg['Servers'][$i]['user']          = '';      // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password']      = '';          // MySQL password (only needed
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 14:31 #3
prøv det.. og skriv user/passwd
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. november 2002 - 14:33 #4
Det tyder på at du bruger forkert username/password, hvilket giver anledning til en fejl, som starter output til browseren og derefter kan div. header-kommandoer ikke udføres - *tror jeg*
Avatar billede mowgli25 Nybegynder
24. november 2002 - 14:38 #5
hrboom : Det har jeg også prøvet før, altså at bruge cookie, men der skulle jeg bare skrive root i username og ingenting i password og så vare jeg inde. Hvis jeg gør som du skriver, så ryger jeg ind med det samme, uden at skulle skrive noget.

tipsen : Hvordan kan jeg bruge forkert BN og PW. Jeg har været inde og sætte det i PHPMyAdmin, men også i config.inc
Avatar billede fangel Nybegynder
24. november 2002 - 15:05 #6
det er fordi der som standard er en bruger i MySQL der hedder root og ikke har noget passwd... det skal du ind op rette...
Avatar billede mowgli25 Nybegynder
24. november 2002 - 15:06 #7
Problemet er løst. Jeg valgte at skrive cookie istedet for config. Ved at bruge cookie fremfor config virkede det, men stadig ikke omvendt. Hvad er forskellen på disse 2?
Avatar billede fangel Nybegynder
24. november 2002 - 15:07 #8
config læser den i din settings fil... cookie spørger den dig om password...
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 15:32 #9
...

hvis jeg skal ha point :/
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 15:32 #10
...

ups
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 15:32 #11
men det er da bedst at lave root med passwd.. og cookie.. så alle andre spander ik kan lege med din mysql server ;)
Avatar billede mowgli25 Nybegynder
24. november 2002 - 15:36 #12
hrboom : Her er så point til dig!
Avatar billede hrboom Nybegynder
24. november 2002 - 17:10 #13
takker for point ;)