Avatar billede flappyflop Nybegynder
12. oktober 2000 - 21:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Populær direct x test...????

For at teste en maskines 3d ydelse, eller frames per second, bliver spillet quake 3\'s timedemoer ofte brugt...dette spil benytter sig af open gl...

Er der en ligeså populær/benyttet test med et spil der bruger direct x som grafiksystem, og i så fald hvordan startes den fra spillet/demoen.....

....det tog mig faktisk en del researchtid at finde ud af hvordan man aktiverede quake-timedemoerne(åbner kommandolinie, og hvad man skal skrive der....) Det er som om at dem med forstand på tingene altid tager for givet at alle andre også ved hvordan man gør

\"og så kører vi lige en q3 timedemo\"....(jamen hvordan for helvede...motherfu****)

nå, svar udbedes....
Avatar billede ds-zim Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:32 #1
*lytter intenst* :)
Avatar billede driis Nybegynder
13. oktober 2000 - 00:51 #2
Et populært 3D test program er 3DMark 2000 (bruges overalt), kan hentes på www.madonion.com

Det er godt nok ikke *kun* til direct x test, men man kan vælge kun at køre directx testene - og på den baggrund sammenligne resultater.
Avatar billede slashman Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:06 #3
Q3 Timedemo :
Når du står i menuen skal du gå til konsollen.
På mit danske tastatur virker § - normal angives ~.
Her kan du så taste :
Timedemo
Demo0001
En demo bliver kört, og bagefter står de opnåede FPS.
Avatar billede -rayman- Nybegynder
19. november 2000 - 21:46 #4
Q3 timedemo:
Helt præcist skal der i konsollen § skrives

\\timedemo 1
\\demo demo0001

det er vigtigt at der ikke står = foran det du skriver da det så ikke virker.