Avatar billede mowgli25 Nybegynder
23. november 2002 - 17:14 Der er 2 kommentarer

Gem brugernavn og Password i MySQL DB

Hvordan er det muligt at lægge x antal brugers brugernavn og passwords ind i en tabel i en DB? Det jeg ønsker er, at når en bruger logger ind på en side, så skal han indtaste sit BN og PW i 2 text felter. Når han så har gjort det, så kigger programmet i tabellen i ens DB for at se om BN og PW passer sammen. Hvis de gør det, bliver han sendt videre i systemet; passer de ikke sammen, så bliver han bare på siden hvor han prøvede at indtaste BN og PW.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
23. november 2002 - 17:41 #1
$login = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE user = '$login_user'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($login)) {
if ($login_pass == $row[password]) { Så er han/hun velkommen }
else { Du er ikke velkommen }
}

Noget lig det....
Avatar billede matfri Nybegynder
23. november 2002 - 19:29 #2
Nu prøver jeg igen... prøv med dette: http://www.sukos.dk/php/login/