Avatar billede mark.b Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ODBC adgang til en POET database

Jeg skal forbinde til en POET database som bruges af vores billeddatabase. Jeg har installeret ODBC drivere og oprettet en DSN, jeg kan få adgang til db fra Access, men får en catastrophic failure!!! (har aldrig fået sådan en før!)
Her er min fejlmeddelse:
Provider error \'8000ffff\'
Catastrophic failure

/sql/Default.asp, line 12
Og her kommer min kode:
<html>
<head>
<title>ADO Connection Properties</title>
</head>
<body>
<table border=1>
<tr>
<td><b>Property</b></td><td><b>Value</b></td>
</tr>
<%
set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
objConn.Open \"DSN=colliers\"

For each objProp in objConn.Properties
Response.Write \"<tr><td>\"& objProp.Name &\"</td><td>\"& objProp.Value & \"&nbsp;</td></tr>\"
Next

objConn.close
set objConn = Nothing
%>
</table>
</body>
</html>

Måske genkender I siden, den kommer fra Wrox bogen, Beginning ASP...

Jeg har smidt godt med point i godteposen, men jeg forventer desværre ikke at nogen kan hjælpe. :-((

VH-Mark
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:44 #1
Prøv at bruge den her connection i stedet for

    Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    MdbFilePath = \" & Server.MapPath(\"database.mdb\") & \"
    objConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & MdbFilePath & \";\"
Avatar billede phylox2 Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:45 #2
I det eksempel jeg har givet, skal databasen ligge i samme dir som resten af dine script filer - det kan du selv finde ud af at rette til :)
Avatar billede mark.b Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:48 #3
Det er desværre _ikke_ en Access database jeg skal forbinde til, det er ikke noget problem. Jeg skal forbinde til en POET database, som ligger på vores SUN Solaris server. Jeg kan forbinde i Access, men skal nu forbinde via ASP.
vh-Mark
Avatar billede altinet Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:50 #4
Hejsa!

Jeg er ikke nogen haj, men har du installeret en ODBC driver til poet databasen?

:-) Lars
Avatar billede mark.b Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:53 #5
Hej LArs.
Ja jeg har en ODBC, den virker igennem Access. (se evt. spm: *G*)

VH-Mark
Avatar billede altinet Nybegynder
12. oktober 2000 - 17:47 #6
Så vidt jeg ved skal man have en specific ODBC driver for hver type database man ønsker at bruge, jvf. phylox2\'s svar, hvor der i sidste linie fremgår:

Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};

Formentlig kan du downloade en driver fra Poet\'s hjemmeside?!

:-) Lars
Avatar billede mark.b Nybegynder
12. oktober 2000 - 21:58 #7
Hej Lars.
Den er installeret. Men ellers er det korrekt, specifik ODBC til specifik db.

VH-Mark
Avatar billede altinet Nybegynder
13. oktober 2000 - 12:36 #8
Hmm...så stopper min kompetence.

Håber du finder ud af det!

:-) Lars
Avatar billede mark.b Nybegynder
13. oktober 2000 - 12:39 #9
Tak skal du have Lars. Desværre har alle, også leverandøren, smidt håndklædet i ringen, så nu skal jeg finde ud af noget andet.

VH-Mark
Avatar billede phylox2 Nybegynder
13. oktober 2000 - 21:57 #10
Jeg har ledt Programmers reference 3.0 igennem og fundet samtlige driver-versioner/options, der findes til en DSNless connection til en database - MEN der er ikke nogen til en POET database ? ... Er det noget specielt til Sun maskiner eller ?
Avatar billede mark.b Nybegynder
14. oktober 2000 - 12:42 #11
Jeg ved det ikke, den er godt nok installeret på vores SUN Enterprise 4500, men jeg har installeret en lokal version på min server, altså NT, så den findes også dertil.

Mark
Avatar billede altinet Nybegynder
24. oktober 2000 - 23:30 #12
Det viser sig at vi har en applikation der bruger POET på NT på mit arbejde....vil prøve at bore lidt mere i det.....

:-) Lars
Avatar billede mark.b Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:47 #13
Jeg har faktisk lige idag fundet et MicroSoft Tech dokument omkring denne catastrophic failure, det viser sig at være en fejl i en mssq.dll, fordi den benytter en .dll til noget timing, men i sp6 bliver denne lukket og den mister så memoryallocation til den førstnævnte .dll. Men de er ved at lave en ny mdac hvor det fungerer, leder efter et hotfix indtil da. Er spændt på hvad du finder ud af m.h.t. jeres POET.
VH-Mark
Avatar billede altinet Nybegynder
29. oktober 2000 - 16:20 #14
Hej igen.

Der er gået leverandør-kage i spørgsmålet. De vil ikke uden videre udlevere oplysninger om hvordan de bruger Poet.

Hrrmmppff!

Vil stadig forsøge, men det har muligvis lange udsigter. Hvis du finder ud af noget, så giv meget gerne lyd fra dig!

mailto:lars@altinet.dk
Avatar billede mark.b Nybegynder
19. februar 2001 - 12:02 #15
jeg nupper lige mine point retur